Eile sõitis Kanadas Quebeci provintsis rööbastelt välja toornaftat vedanud rong, esialgsetel andmetel sai õnnetuses surma üks inimene. Õnnetuspaik asub provintsi suurimast linnast Montrealist umbes 250 kilomeetri kaugusel Lac-Méganticu väikelinnas, kus evakueeriti või lahkus vabatahtlikult oma kodudest turvalisuse kaalutlustel ligi 2000 inimest, vahendab CBC.

Teadaolevalt jättis vedurijuht rongi seisupiduri aktiveerimata ning naftakoorem pääses veerema.

Rongi tsisternid olid liisitud ettevõtte Rail World tütarfirma MM&A poolt, mille juht Edward Burkhardt rääkis Põhja-Ameerika ajakirjandusele, et hetkel ei osata veel öelda, kas õnnetuse põhjustas piduririke või mõni muu asjaolu.

MM&A (Montreal, Maine and Atlantic Railway) on Põhja-Ameerika regionaalse olulisusega raudteefirma, mis tegutseb USAs Maine ja Vermonti osariigis ning Kanadas Quebeci ja New Brunswicki provintsis. Firmale kuulub 510 miili ehk 820 kilomeetrit raudteid ning päevas opereeritakse umbes 15 rongikoosseisuga. Ettevõtte varade hulka kuulub 26 vedurit ja palka makstakse 170 töötajale.

Firma eesotsas olev Edward Burkhardt kogus enam kui kümme aastat tagasi Eestis tuntust Eesti Raudtee erastajana. Burkhardti eestvõttel ostis 66 protsenti Eesti Raudteest Rail World ehk sama firma, millele kuulub ka nüüd Kanadas suure õnnetuse põhjustanud MM&A.

Mõni aasta hiljem otsustas Eesti Raudteed juhtinud Burkhardt, et osalusest soovitakse loobuda. Uue ostja leidmine ei olnud lihtne, kuid 2007. aastal otsustas valitsus Eesti Raudtee taasriigistada. Seda serveeris oma suure töövõiduna toonane majandusminister Edgar Savisaar ja Keskerakond. Eesti Raudtee osteti ameeriklastelt tagasi suurema hinnaga, kui neile algselt sama osalus maha müüdi.

2007. aasta jaanuaris teatas Burkhardt, et Reformierakond (Keskerakonna koalitsioonipartner sel ajal - toim) küsis Eesti Raudtee ameeriklastest omanikelt miljon eurot, et Reformierakond toetaks Eesti Raudtee tagasiostu riigile. Reformierakondlased nimetasid seda väidet alusetuks.