Eesti Energia põhjendas täna üldteenuse kõrget hinda infotehnoloogia kulude suurenemisega. Samuti ütles Eesti Energia juhatuse liige Margus Rink, et konkurentsiamet on oma analüüsis võtnud tänaste vabaturu kulude võrdlusbaasiks Eesti Energia elektrimüügi kulud suletud turul 2010. aastal. "Konkurentsiamet võrdleb võrreldamatut!"

"Eesti Energia väiteid ei saa tõsiselt võtta," ütles Ots. "Isegi kui kulud võivad mingil määral tõusta, siis tänane kulude kasv on ligi kahekordne ja see ei ole põhjendatud. Kui ettevõte tegutseks vabaturutingimustes ja tõstaks oma kulusid kaks korda, ei oleks ta konkurentsivõimeline."

Vaidlus üldteenuse hinna üle puhkes täna, kui Eesti Energiani jõudis konkurentsiameti esialgne hinnang, milles amet märkis, et Eesti Energia küsib üldteenuse valinud klientidelt liiga kõrget hinda.

"Me ei ole sellega rahul," ütles Ots.

Ots selgitas Ärilehele, et seadus küll ei sätesta otseselt, kui suur peab olema üldteenuse ja vabaturuteenuse marginaali vahe, samas ei saa amet pidada tänast 2,5 kordset vahet kuidagi põhjendatuks.

"See tingib olukorra, kus üldteenuse hinnas on kasum oluliselt kõrgem kui vabaturu hinnas. Seadus aga sätestab, et üldteenuse tarbijat tuleb kohelda võrdsetel tingimustel teiste tarbijatega," ütles Ots.

Kui amet jääb pärast Eesti Energia AS vastuste läbianalüüsimist endisele seisukohale, teeb amet Eesti Energia AS-le ettekirjutuse ja nõuab põhjendatud hinna rakendamist üldteenuse tarbijatele.