"Praegu käivad terminalis veel süvendustööd, antakse nii-öelda viimast lihvi. Kaubad peaksid liikuma hakkama sügisel," ütles Birov BNS-ile.

Uus terminal asub 40 hektari suurusel territooriumil, kuhu on rajatud neli kaid kogupikkusega 900 meetrit, vee sügavus kaide juures küündib 15,5 meetrini. Kaidele on paigaldatud viis kraanat.

Terminali operaatoriks saab Silmet Gruppi kuuluv stividorettevõte AS Silsteve.

Veel sel aastal hakatakse terminali juurde rajama ka raudteejaama, et terminal saaks oma raudteeühenduse.

Varasema info põhjal on uue terminali üldmaksumus 30 miljonit eurot. Birov seda ei täpsustanud, kuid ütles, et viimased kolm aastat on sadam igal aastal investeerinud 20 miljonit eurot infrastruktuuri.

Birovi sõnul investeerib sadam terminali rajamisse oma jõududega ning kasutab ka pangalaenu. Ta lisas, et kokku ületasid sadama ja nelja terminali kümne aasta investeeringud tänavu 500 miljonit eurot.

Uus konteiner- ja üldkaubaterminal rajati arvestusega, et selles saaks ideaalis ehk viie kuni kümne aasta pärast käidelda miljon TEU-d konteinereid. Esimese aasta kaubamahuks on plaanitud 30 000–50 000 TEU-d.

Sillamäe sadama kaudu liigub 95 protsendi ulatuses ida-läänesuunaline transiitkaup, ülejäänu on kohalik ja põhja-lõuna suunal liikuv kaup.

Sillamäe sadama terminalide operaatorid on Alexela, BCT, TankChem/Eurochem ja Silsteve.

Silmet Grupp kuulub koos tütar- ja sidusettevõtetega ekspeaminister Tiit Vähi osalusega OÜ Valga Groupi. Valga Groupi kuulub koos tütar- ja sidusettevõtetega ka OÜ Adacta.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena