Liidrivahetus leidis aset teravas konkurentsis ajal, mil nõudlus kallite telefonide järele on vähenenud ning tootjad sunnitud hindu langetama.

Samsung teenis teises kvartalis 6,96 miljardit dollarit kasumit, mida on 50 protsenti rohkem kui möödunud aasta samal ajal. Ettevõtte turuosa suurenes sellega 33 protsenti, müüdud telefonide arv aga jõudis 76 miljonini.

Vaatamata muljetavaldavale tulemusele ootasid analüütikud veelgi enamat. Prognoositud müügimahtu pole näiteks saavutanud Galaxy S4. Teises kvartalis müüs Samsung seda mudelit vaid 22 miljonit, millest 10 miljonit müüdi kvartali esimese nelja nädalaga.

Apple seevastu näitas oodatust paremaid tulemusi, mis on Samsungi omadest tunduvalt kehvemad. Firmal õnnestus müüa 31 miljonit iPhone’i, mida on üle kahe korra vähem kui Lõuna-Korea firma müük. Apple’i turuosa ülemaailmsel nutitelefoniturul on kukkunud juba 14 protsendile, mis on viimase kolme aasta kõige viletsam näitaja.

Apple'i müügitulu kasvas 1 protsendi võrreldes eelmise aasta sama ajaga. See on viimase kuue aasta kõige tagasihoidlikum tulemus. Puhaskasum langes 22 protsenti ja jäi pidama 6,9 miljardil dollaril.

„Seega suutis Samsung üle mängida Steve Jobsi nägemuse, kuidas kasumit teenida ja saada maailma suurimaks ning kasumlikumaks mobiilseadmete tootjaks,“ nentis Strategy Analyticsi tegevdirektor Neil Mauston.