Estonian Air ÄRILEHELE: reisijad eelistavad jätkuvalt lennule tasuta registreeruda
Kuidas see asi reaalses elus välja näeb, kui reisija viibib välisriigis, tal ei ole printerit, millega piletit välja trükkida ning lennujaamas pole ka automaatkioskit?
Kui reisijal on check-in tehtud, aga tal pole võimalik pardakaarti trükkida või telefonis esitada, siis saab ta pardakaardi lennujaamas check-in`i automaadist, check-in`i lauast või pagasi äraandmise lauast. Selle eest check-in`i tasu ei võeta.
Trükitud pardakaarti ei ole vaja, kui reisijal on telefon, kus pardakaardi triipkood on loetav.
Veebis saab check-in`i teha 22 tundi enne plaanipärast väljumist lendudele, mis algavad Amsterdamist, Brüsselist, Kopenhaagenist, Tallinnast, Vilniusest, Oslost, Pariisist, Trondheimist, Stockholmist ja Nizzast.
Check-in'i tasu ei kehti Eco ja Light pileti omanikele registreerimisel check-in'i lauas nendes lennujaamades, kus iseteenindus pole hetkel veel võimalik - lennud algusega Moskvast, Kiievist ja Peterburi lennujaamast.
Millistes lennujaamades on automaatkioskid?
Praeguse seisuga saab check-in'i automaadis registreerida Estonian Airi lennule Tallinna, Kopenhaageni, Oslo, Trondheimi ja Stockholmi lennujaamades.
Kui inimene ei saa kodus internetis teha check in`i ükskõik mis põhjusel (näiteks laseb süsteem teha ühe otsa check in'i ära aga jätkulendu ei lase), siis kas ta peab 10 eurot "trahvi" maksma?
Transiitreisijad, kes alustavad oma reisi teiste lennufirmade opereeritavatel lendudel ja jätkavad oma reisi samal päeval Estonian Airi teenindataval lennul, saavad lennule registreeruda tasuta lennujaama transiit check-in`i lauas, transiitkeskuses või väravas.
Tallinnast Estonian Airiga lendu alustavad inimesed saavad end lennule tasuta registreerida internetis või check-in'i kioskis.
Kui ühe broneeringu peal on mitu reisijat, siis kas kõik peavad 10 eurot maksma?
Igaüks maksab 10 eurot juhul, kui Eco ja Light pileti omanikud eelistavad teenindaja juures registreerimist ja mitte iseteeninduskanaleid.
Kuhu see 10 eurot makstakse, kas piletiga check-in'i sammudes tuleb enne pileti kätte saamist lennujaamast hakata kassat otsima, kuhu raha maksta (nagu Air Baltic tegi), või võetakse raha kohe check-in'is ära?
Tallinna lennujaamas saab kaardiga maksta check-in'i lauas, sularahamakse korral tuleb pöörduda kassasse. Sihtkoha lennujaamades saab maksta ainult kassasse, seda juhul, kui reisija eelistab end lauas registreerida.
Kas see, et inimesed hakkavad lennujaamas 10 eurot maksma, ei tekita pigem pikemaid check-in'i järjekordi, kui suunab inimesi automaatkioskisse?
Eesmärk pole reisijatelt raha korjata, vaid suunata nad iseteeninduskanaleid kasutama, mis on kiire ja mugav reisijale ning kuluefektiivne lennufirmale. Näiteks, paljud suured traditsioonilised lennufirmad ei luba Economy piletiga end check-in'i lauas registreerida, seda saab teha ainult veebis või check-in'i automaadis. Tallinna lennujaamas asuvad kioskid vaid viie meetri kaugusel registreerimislaudadest, kus saab end tasuta lennule registreerida.
Kui siiani oli iseteeninduskanalite kasutamise osakaal keskmiselt 30-40 protsenti, siis tänase seisuga kerkis see ligi 90 protsendini.
Lähiajal (loodame, et juba lähipäevadel) saame kasutusele võtta automaatse lennule registreerimise. Automaatseks lennule registreerumiseks on vaja piletit ostes sisestada reisija kontaktandmed: e-posti aadress ja mobiiltelefoninumber. Sõltuvalt väljalennu ajast saadetakse reisijale 14-24 tundi enne lendu pardakaardi link. Reisijal pole muud muret, kui pardakaart välja trükkida ja õigeks ajaks lennujaama minna. Trükitud pardakaarti ei ole vaja, kui reisijal on telefon, kus pardakaardi triipkood on loetav.
Kas te olete ise proovinud seda operatsiooni online`is teha?
Jah, olen. Online check-in on Estonian Airis kasutusel olnud alates 2008. aasta novembrist. Täna hommikul tehti ligi 50% Tallinnast algavatele lendudele veebis ning 40% check-in'i automaadis. Tasuta check-in iseteeninduskanalites on väga lihtne ja kiire, mille käigus tuleb sisestada oma nimi, pileti või broneeringu number, passi- või ID-kaardi andmed, valitakse istekoht ja trükitakse pardakaart. Trükitud pardakaarti ei ole vaja, kui reisijal on telefon, kus pardakaardi triipkood on loetav.
Kui reisija edasi-tagasi lend toimub 24 h jooksul, kas ta peab maksma check-in`i tasu kaks korda?
Kui reisija teeb check-in`i mõlemale lennule korraga, siis ta maksab Eco ja Light pileti omanik check-in'i lauas registreerimise tasu ühe korra.