"Loomulikult mõistavad kõik hukka joobes peaga autorooli istumise. Kuidas on aga jalgrattaga? Peaks ju ehk olema üsna ohutu. Kui autoga peolt koju minna ei saa, siis rattaga tee ääres tuigerdamine on ehk ohutu? Kas siiski on ..." seisis blogipostituses.

Alkoholi tarvitanuna ei tohi jalgrattaga sõita. Tegemist on karistatava ja eluohtliku tegevusega ning seda taunib ka reklaamiseadus, öeldes, et alkoholi reklaam ei tohi seostada alkoholi tarbimist sõidukijuhtimisega. "Aga kas jalgratas on sõiduk? Selline küsimus on püstitatud ka Liiklus.ee kodulehel ja vastus on selge - jah, jalgratas on sõiduk," nendib karskusliit.

Karskusliidu hinnangul on alkoholitootjad andekad seoste loojad. Nad on järjepideva tegevuse tagajärjel suutnud luua seose alkoholi ja spordi, alkoholi ja kultuuri ning paljude muude loomulikku seost mitte omavate asjade vahel.

"Kas tootja ehk väidab, et siin ei "seostata" reklaamitava joogi manustamist ja rattaga sõitmist? Kas siis võiks panna sellisesse reklaami ka näiteks rooli taha istuva inimese või just vette hüppava tegelase? Viimaste puhul nõustuvad ju kõik, et see seos on ilmselge. Ehk peaks nende keelatud asjade nimekirja siis lisama ka jalgratturid?!" nendib liit.

Saku Õlletehase turundusdirektor Kadri Ärm ütles Ärilehele, et antud reklaami loomisel ei ole Saku Õlletehase eesmärgiks olnud ükski neist tõlgendustest, mis on välja pakutud karskusliidu lehel.

"See reklaam on üks osa mitmest kujundusest koosnevast sarjast, mille kandvaks ideeks on eestlasliku huumori ja eesti keele eripärade esile tõstmine. Siia kuuluvad sõnamäng „puhkusereis" versus „jalareis", teises sama sarja reklaamis kasutatud muruniiduk versus muru sööv lammas ja kolmandas reklaamis näidatud päevitus. Kõiki neid seob Saku Originaali reklaamlause „See õige" kasutamine," ütles Ärm.

Sõnamängule „puhkusereis" ja „jalareis" tuginevas reklaamis ei ole tema sõnul mingil moel viidatud sellele, et reklaampildil rattal jalareit pingutav naine oleks tarbinud alkoholi või kavatseks seda teha.

Karskusliit juhtis ka tähelepanu liiga väikesele kirjale, milles hoiatatakse alkoholi kahjulikkusest tervisele.

"Kuna alkoholihoiatus on antud reklaamis pea ainus ja kindlasti kõige pikem tekstiline osa üldse, siis hindasime kujundust kinnitades, et see on piisavalt nähtav," ütles Ärm.

Karskusliit kavatseb reklaami kohta aru pärida nii õlleliidult kui ka tarbijakaitseametilt.