Renard tähendab prantsuse keeles rebast ja Renardi raamiembleemil oligi kujutatud rebase pead. Esimesed Renardi tsiklid olid oma olemuselt lihtsad toruraamiga mootorjalgrattad, millele paigutati 98 cm3 võimsusega Sachsi mootor. 1944. aasta laastavas märtsipommitamises sai Lasnamäe nõlval asunud tehas otsetabamuse ja hävis täielikult. Tärkavast Eesti mootorrattatööstusest jäi alles vaid mälestus. Ühtegi komplektset ennesõjaaegset Renardi mootorjalgratast ei ole säilinud. Küll aga on säilinud raam nr 2 aastast 1938.

2008. aastal ühendas seltskond Eesti ettevõtjaid, disainereid ja võidusõiduinsenere oma jõud, et Renardi kaubamärk uuesti ellu äratada. Ettevõtte visiooniks on Teise maailmasõja käigus katkenud Eesti mootorrattatööstuse järjepidevuse taastamine. 2010. aasta aprillis esitleti edukalt Hannoveris oma esimest uue aja prototüüpi Renard Grand Tourer, mille tootmine algas 2011. aastal.

„2007. aastal tekkis mul mõte teha oma toode. Motopisik on mul sees lapsest peale, alates ajast, kui isa mulle üheksa-aastasena esimese mootoriga kaherattalise ehitas. Viis aastat tagasi said aga ajas ja ruumis kokku kolm olulist detaili: kohtusid minu tohutu motopisik ja tsiklikirg, aastatepikkune töö reklaamialal ja disaini magistriharidus ERKI-st ning soov luua oma tsiklibränd," selgitas Renard Motorcycle asutaja ning juht Andres Uibomäe.

Esimesed joonised Renardi brändi kandma hakkava tsikli kohta tegi Uibomäe 2007. aastal ämma köögilaua taga niisama joonistades. Kindel teadmine oli, et ratas tuleb luua monokokk-raamiga, uuenduslikult valatuna süsinikfiibrist  ja süsinikust. Praeguseks on komposiitmaterjalidest monokokk-raam toodetud süsinikkangast, mis on sarrustatud vastupidava materjali kevlariga.

Monokokk on struktuurne lähenemine, kus mootorratast hoiab raamina koos nii-öelda mootorratta välisnahk, nagu muna hoiab koos tema koor. Tegemist on juba 1967. aastal Hispaania tsiklitootja Ossa esimesena kasutatud lahendusega. Renardi puhul valatakse tugev ümar kookon, mille tühja, kuid tugevasse sisemusse peidetakse bensiinipaak, ning mille külge kinnituvad esihark ja tagatelg koos ratastega. Tulemuseks on munajas välimus, kuid nõelterav juhitavus ja jäikus.

Renard GT mootorratta saab kätte umbes 65 000 kuni 70 000 euro eest.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena