„Meie info põhjal on kohus nüüdseks küsinud Tallinna linnalt selgitust, kuidas liikluskorralduse muutmine tagaks liiklusohutuse. Juhul, kui linn siiski sulgeb koheselt Haabersti tänava, on Statoil sunnitud esitama kohtule ka täiendavalt kahjunõude Tallinna linna vastu, mis võib ulatuda sadadesse tuhandetesse eurodesse," ütles Statoil Fuel & Retail Eesti AS peadirektor Kai Realo.

Tallinna linn teatas neljapäeva õhtul TV3 „Seitsmeste uudiste" kaudu, et juba sel nädalavahetusel muudetakse Haabersti ringristmiku liiklusskeemi. Muudatuste tulemusena ei saa Haabersti ringilt enam otse jäähallini viivale Haabersti tänavale ning seetõttu ka Statoili teenindusjaama sisse ega ka välja sõita. Alles jääb vaid Paldiski mnt poolne sissesõit, kuid väljasõitu ringristmikule teenindusjaamast enam ei hakka olema. Plaanide kohaselt saaks edaspidi Statoili teenindusjaama ja sealt välja Õismäe ja Mustamäe suunda sõita vaid kõrvalasuvate Rimi ja Rocca al Mare kaubanduskeskuste parklate kaudu, mis omakorda tekitab parklatesse ja Haabersti ristmikule veelgi suuremad ummikud.

„Oleme teinud suuri investeeringuid teenindusjaama rajamiseks ja renoveerimiseks Haabersti ringristmikuga piirneval kinnistul. Meie ja klientide õiguspärane ootus on, et Haabersti ringristmikul liiklevatel inimestel on võimalik lihtsalt ja mugavalt oma autot tankida. Kui siiani oli võimalik Statoili sõita kõigilt neljalt suunalt tulevatel autodel, siis nüüd jääb alles vaid üks suund," rääkis Statoil Fuel & Retail Eesti AS peadirektor Kai Realo.

Info muudatuste kohta üks päev ette

Realo sõnul on Statoil alati selle poolt, et muuta liiklus turvalisemaks, kuid püsivate lahenduste puhul võiks eeldada, et uuritakse muudatustest otseselt mõjutatud osapoolte seisukohti ning kaalutakse erinevaid lahendusi. „Antud juhul saime TV uudistest info, et juba järgmisel päeval tehakse liiklusmuudatus, mis sisuliselt lõikab läbi ringristmikult kõik ligipääsud teenindusjaama. See on pehmelt öeldes hämmastav käitumine ning ei ole kuidagi kooskõlas hea kaasamise tavaga. Teenindusjaama näol on tegemist just autosid ja autojuhte teenindava ettevõttega, mistõttu liiklusskeemide kooskõlastamine on veel eriti oluline," rääkis Realo.

Sarnaseid üllatusi on Statoilile pealinnas ka varem tehtud. Seoses Ülemiste ristmiku renoveerimisega oli ettevõte sunnitud 2011. aastal ajutiselt sulgema Peterburi tee alguses asuva Katusepapi teenindusjaama ning 2012. aasta suvel suleti ka Ülemiste teenindusjaam. Lisaks on ka Sikupilli teenindusjaama ligipääsud olnud keerulised. „Ka nende jaamade ümbruses  toimusid liikluslahenduste muudatused üleöö ning mingit infot selle kohta meile ette ei saadetud. Teenindusjaamade müüginumbrid kukkusid päevapealt sel lihtsal põhjusel, et ligipääsu teenindusjaamale enam ei olnud või oli see tehtud väga keeruliseks," meenutas Realo.

Tema sõnul on teetöödest tingitud ajutised piirangud igati arusaadavad ja üldjuhul ka mõistlikud, kuid suuremate ja püsivamate projektide puhul peaks otseselt mõjutatud osapooli vähemalt ära kuulama, et kaaluda kõiki võimalikke variante. „Me näeme, et Haabersti juhtumi puhul ei ole tegemist väga põhjalikult kaalutletud otsusega. Pigem on tegemist kiire lahendusega, mis kahjustab oluliselt nii meie kui ka klientide huvisid. Samuti tekitab see ettevõttele olulise kahju, mistõttu pöördusime ka kohtu poole," lisas Realo, kelle sõnul on taaskord klientide teekond muudetud keerulisemaks ja nad on sunnitud teenindusjaama jõudmiseks tegema ohtlikke tagasipöördeid ja manöövreid.