Nimelt väidab ajaleht, et Air Lituanica on jäänud Vilniuse rahvusvahelisele lennujaamale võlgu lennujaamatasu, vahendab venekeelne Delfi Vilniaus Dienat. Lennujaama nimetuks jääda palunud allikas väitis Leedu ajalehele, et 83 protsendi ulatuses Vilniuse linnavalitsusele ja ülejäänud osas erainvestoritele kuuluva ettevõtte maksedistsipliini üle peetakse tõsiseid läbirääkimisi. Viimane kohtumine toimus 20. septembril.

"Tõsi, on probleeme. Pole arveid, mida lennufirma oleks suutnud maksta. Nad balansseerivad nö piiri peal," rääkis lennujaama esindaja ajalehele.

Mitteametlikult on ajalehe väitel ühtlasi juttu olnud ka sellest, et Estonian Airil on pretensioone Air Lituanica suhtes. Eesti riiklik lennukompanii rentis mõne aja eest ühe jõude seisnud lennuki leedulastele Euroopa liinidel lendamiseks.

Samas eitab Air Lituanica kommertsdirektor Simonas Bartkus igasuguseid võlaspekulatsioone, kinnitades, et ühtki maksmata arvet ei ole ning ettevõte on suutnud kõik oma kohustused õigeaegselt täita.

Küsimusele, mida siis täpsemalt Air Lituanica ja Vilniuse lennujaama esindajate vahel 20. septembril toimunud kohtumisel arutati, vastas Bartkus, et ei tea seda, kuna sel kohtumisel ta ei viibinud.

Leedu lennuameti juhi Kestutis Aurila sõnul ei saa Air Lituanica võlad kuigi suured olla, kui neid üldse tegelikkuses eksisteerib. "Nad hakkasid ju alles juulis reaalselt lendama," lisas Aurila.

28. juulil, kuu aega pärast lennuliini avamist, peatas Air Lituanica lennud Vilniuse ja Brüsseli vahel, väidetavalt 25. augustini. Potentsiaalseid kliente sellest muutusest ei teavitatud.

Samas avas ettevõte just samal päeval, mil pidas väidetava võla asjus läbirääkimisi Vilniuse lennujaamaga ehk 20. septembril, uue otseliini Vilniusest Prahasse ning eile Münchenisse.

Estonian Air ja Air Lituanica sõlmisid tänavu juunis lepingu, mille kohaselt rendib Estonian Air leedu ettevõttele ühe 76-kohalise lennuki Embraer 170. Rendileping kehtib 2015. aasta lõpuni.

Rendilennukiga teenindatakse Vilniusest algavaid Amsterdami, Brüsseli ja Berliini liine, mis avati juuni lõpus. Air Lituanica lennuliine turundatakse Air Lituanica kaubamärgi all, lennud toimuvad Estonian Airi lennukoodiga.

Lisaks lennuki liisimisele teevad lennufirmad koostööd kommertsvaldkonnas, nagu piletimüük otse- ja jätkulendudele, tulude juhtimine ning interline- ja koodijagamislepingute osas.

Air Lituanica tegevjuhi Erikas Zubrus ütles toona, et tugeva koostööpartneri omamine lennundusturule sisenemise faasis on väga oluline ning vastavalt koostöölepingule saab Air Lituanica kasutada juba sissetöötatud piletimüügikanaleid ja koostööleppeid partnerlennufirmadega. "Air Lituanica valis oma äripartneriks Estonian Airi, et tagada lai jaotusvõrk ja pakkuda seeläbi Vilniusest algavaid jätkulennuvõimalusi enam kui 100 linna üle maailma," lisas Zubrus.

Air Lituanica alustas Vilniusest lende kuuel Euroopasse suunduval liinil, mida teenindavad E170 ja E175 lennukid on liisitud firmadelt Estonian Air ja ECC Leasing. Esimene lend Vilniusest Brüsselisse toimus 30. juunil, mille järel avati lennuliinid Amsterdami, Berliini, Prahasse, Münchenisse ja Moskvasse.