„Kui Euroopa keskmine müüjavahetusprotsent on 10 protsendi ringis, siis Eestis oli 1. augustiks vahetanud ühe lepingupartnerist müüja teise vastu vaid 1,3 protsenti tarbijatest ehk kokku veidi üle 9000 tarbija. Vahetusprotsent ei kajasta neid müüjavahetusi, kus tarbijaid on vahetanud üldteenuse osutaja mõne teise müüja elektripaketi vastu. Vastava statistika avaldamine võiks müüjavahetusprotsenti kergitada, sest arvuliselt on seitsme kuuga üldteenust kasutavate tarbimiskohtade arv vähenenud ligi 71 000 võrra,“ rääkis Kukke.

Elektrimüüjate tihe konkurents peaks kaasa tooma turuosade ümberjaotuse selliselt, et suurima müüja turuosa väheneb ning väiksemate müüjate turuosa suureneb. Seitsme kuuga on muutused turuosades olnud tagasihoidlikud. Konkurentsiamet on tänavu väljastanud ainult kaks uut elektrimüügi tegevusluba - Energijos Tiekimas ja Starman - mis on Kukke hinnangul samuti alla ootuste.

Kukke märkis, et suur osa tarbijatest ostab elektrit endiselt üldteenuse kaudu. „Kui 1. jaanuaril oli üldteenuse tarbimiskohtade osakaal ligi 35 protsenti, siis augusti alguseks neid ikkagi veel 25 protsenti, kuigi üldteenuse marginaalid on võrreldes elektripakettide marginaalidega oluliselt kõrgemad.“

Paljude tarbijate üheaastased elektrilepingud kaotavad aasta lõpus kehtivuse ning seetõttu viib Energiaturg.ee omalt poolt läbi kaks tarbijate abistamiseks mõeldud üritust.

Esimene üritus on 16. septembrist 23. oktoobrini toimuv ringsõit mööda Eestit, et tutvustada kõikides maakonnakeskustes era- ja äritarbijatele elektriostu praktilisi küsimusi ja võimalusi elektrikulude optimeerimiseks.
Lisaks toimub teist korda tarbijate ühisostukampaania Energiatunnel, millega tarbijad saavad tasuta liituda, et küsida ühiselt head pakkumised ja sõlmida uueks aastaks uus leping.