„Olles Eesti patrioot olen üsna pessimistlik Eesti tuleviku suhtes," ütles Helenius. Tema sõnul puuduvad Eestis suured eesmärgid ja keegi neid ka ei sea. Helenius haaras härjal sarvist ja tegi vastupidiselt Enn Pandile ettepaneku rajada tunnel Tallinnast Helsingisse. Kui see muudaks paradigmat Eesti majandusarengus, võib Heleniuse sõnul tunnelist saada parim, mis Eestiga iial juhtunud.

Ta tõi näiteks silla Malmöst Kopenhaagenisse. Malmö oli langenud üheks mahajäänumaks piirkonnaks Rootsis. Pärast silla ehitamist sai piirkonnast üks kiiremini arenevaid regioone. Tunneli rajamisel saaks eestlased näiteks käia lihtsamalt Helsingis tööl ja naasta õhtuks Eestisse koju. Eesti turg muutuks korraga suuremaks, kuna haaraks enda alla ka Helsingi regiooni. Kokku 2 miljonit inimest. Pikemas plaanis kasvaks ka kapital ning paraneks juurdepääs ühele edukamale lennujaamale regioonis, Helsingis Vantaas. Heleniuse sõnul on tunneli potentsiaali paremini mõistetud Soomes kui Eestis. „Tunnelit rajades jõuame Soome tasemele märksa kiiremini järele," sõnas Helenius.

Tema sõnul ei mõista ta, milleks ehitada Rail Balticat, mis kasu sellest Eestile on? Või milleks laiendada Tallinn-Tartu maanteed, see töötab ka praegu. Helenius sõnul ei ole eelnimetatud projektid halvad, kuid nad ei peaks olema prioriteetsed. Mis oleks Eestile kasulik, on Heleniuse arvates tunnel Tallinnas Helsingisse, mis looks töökohti, tooks kapitali ja parandaks ühendusi. Rahastus tuleks Euroopa Liidust, Soomest ja vähemal määral Eestist.