Elektriraudtee teatas eile uute rongijuhtide ja klienditeenindajate värbamisest, et teenindada üleriigilist reisirongiliiklust alates järgmise aasta 1. jaanuarist. Rongijuhtidele pakub ettevõte töökuulutuste järgi palgaks 1000-1300 eurot ning klienditeenindajatele 900-1000 eurot kuus. Sisuliselt on riik sundinud Edelaraudtee järgmisest aastast reisivedudest loobuma ning on alustanud töötajate ülevõtmist, et järgmisest aastast suuremas mahus reisijate vedu pakkuda.

Kõik oleks sujunud kenasti, kui mitte riigihangete vaidlustuskomisjon poleks kuulutanud õigustühiseks majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi ja Elektriraudtee vahel sõlmitud otselepingu, millega riik andis kogu siseriikliku reisijateveo korraldamise raudteel alates 2014. aastast ilma konkurssi korraldamata Elektriraudteele. Ministeerium on otsuse halduskohtusse edasi kaevanud.

Elektriraudtee turundus- ja kommunikatsioonijuht Norbert Kaareste ütles kampaaniat kommenteerides, et loomulikult ootab ettevõte tööle ka Edelaraudtee töötajaid. "Me otsime ühtekokku ligi 20 rongijuhti ja 65 klienditeenindajat ning ma usun, et Edelaraudtee head ja tublid töötajad võiksid meile kindlasti tööle kandideerida," sõnas Kaareste.

Edelaraudtee kommunikatsioonijuhile Kersti Gorstovile jäi Elektriraudtee poolt korraldatav värbamiskampaania mõneti arusaamatuks.

"Muidugi vōime arutada, kas selline värbamiskampaania on ikka sobiv riigiettevõttele, lasta advokaatidel analüüsida kõlvatu konkurentsi sätteid ja Elektriraudtee tegevuse võimalikku vastuolu nendega, kuid lõpuks on vaja leida kiiremaid lahendusi," sõnas Gorstov.

"Edelaraudtee hinnangul ei ole MKM mitte lihtsalt tegevusetu, vaid pole tänaseks mõistnud isegi probleemi tõsidust," lisas ta.

Küsimus taandub Gorstovi sõnul kokkulepetele jōudmisele majandusministeeriumi ja Edelaraudtee vahel.

"MKM-i (majandus- ja kommunikatsiooniministeerium - toim) ja Edelaraudtee vahelised vaidlused puudutavad suurt hulka töötajaid, avalikku huvi, reisijateveo katkematust ja jätkumist selle aasta lōpuni ning järgmisest edasi," lausus kommunikatsioonijuht.

Viimaste lahendite valguses puudub Gorstovi sõnul nii Edelaraudteel kui ka Elektriraudteel tegelikult igasugune ōiguslik kindlus vedude jätkumise osas.

"MKM-i poolt antud kinnitused uute rongidega vedude jätkumises tuleval aastal on küll toredad, kuid on tänase päeva seisuga õigusliku aluseta," kinnitas Gorstov.

Milline on Edelaraudtee töötajate edasine saatus ning kui palju töötajaid on Edelaraudteest tänaseks lahkunud, Gorstov ei täpsustanud.