Tööandja seisukohalt on selge: ta ootab vastust, kuidas inimene, kes tuleb palka juurde küsima, aitab ettevõttel rohkem raha teenida.

Jagan inimesed, kes tulevad minuga palgast rääkima, mõtteliselt kolme kategooriasse: noor, karjääri keskpaigas olev töötaja ning tipptegija. Noore töötaja puhul kulub tööandjal omajagu aega ja raha, et kasvatada teda asjatundjaks. Tema palk on sel perioodil madalam ning kui ta tuleb palka juurde küsima, siis ta tunnetab, et tal tiivad kannavad.

Juhi jaoks on see selge märk, et töötaja arvates hakkab investeerimisperiood läbi saama ja ta tahab, et teda võetaks täie eest. Tihti arvab tööandja sedasama ja siis on kerge rääkida palgatõusust. Vahel juhtub, et töötaja arvates on tema oskused ja teadmised ning seega väärtus palju kõrgem kui tööandja meelest. Siis tekivad pinged, sest palgaootust ei täideta.

Karjääri keskpaigas olevatelt inimestelt tuleb väga otse küsida, mil viisil ta suudab ettevõttele rohkem kasu tekitada. Millist vastutust, projekte on ta valmis juurde võtma ja millist lisaväärtust kliendile pakkuma?

Kolmandas ja kõige küpsemas karjäärifaasis inimese puhul on tihti raskem leida viisi, kuidas saaks rohkem teenida ja olla seejuures firmale rohkem kasulik. Tema vastutus on juba niigi suur ta on tipus. Samas on sellisel inimesel hea ülevaade tervest organisatsioonist ja võibolla ta näeb mingit uut võimalust, mida tööandja ei ole märganud. Võibolla ta tahab võtta mingit vastutust, millele tööandja ei ole veel mõelnudki. selline ettepakek teeks igale tööandjale rõõmu. Lisaks on see inimene võibolla rohkem valmis panustama noorte spetsialistide arendamisse, mis on firma jaoks väga tähtis ülesanne.

Palga juurdeküsijatel on erinev suhtumine. Mõni tahab vastutust juurde võtta ning tuleb küsimusega, kas tema tegemistega ollakse rahul ja kas ta võiks palka juurde saada. Hea töötaja esmahuvi on see, kuidas firma veel edukamaks saaks. Hea töötaja huvi on see, kuidas firma veel edukamaks saaks. Firma on sellisele inimesele tänulik ning maksab talle tulevikus rohkem. Paraku on nii, et nende karjäär, kes suudavad firma huvi esmajärjekorda panna, läheb edasi.

Ent leidub ka neid, kes nende tingimuseks on kõigepealt palgatõus ja alles siis on nad valmis rohkem pingutama. Sellise suhtumisega inimesed on Sorainenist varem või hiljem lahkunud või on neil palutud lahkuda. Kui tööandjaga tekib kauplemine teemal "kui sa annad rohkem raha, siis ma töötan paremini", siis on töötaja väärtushinnangud paigast ära.