Vastukäivalt Venemaa sadamate arengukavaga on Tallinna Sadam teatanud, et nende eesmärk on aastaks 2020 suurendada kaubamahtu 46% ehk 43,2 miljoni tonnini.

Tallinna Sadama kommertsjuhi Erik Ringmaa sõnul ei saa nad oma arengut planeerides lähtuda üksnes Venemaa merendusdoktriinis toodud sadamate arendamise kavast. "Kui võtaksime eelduseks vaid seal toodud arvandmeid, siis ei oleks meil strateegiat üldse vaja teha," ütles Ringmaa. "Nii nagu meie strateegia, on ka Venemaa sadamate arengukava piisavalt ambitsioonikas, et motiveerida selle täideviijaid pingutama. Samas ei saa riiklik arengukava olla dokument, mis sunniks kaubaomanikke konkureerival turul tegema oma valiku just ühe riigi sadamate kasuks."

Muuga sadama konteineriterminali haldava ASi Transiidikeskus juhatuse esimehe Erik Laidvee sõnul ei ole praegu oluline, kas 2030. aastal liigub läbi Eesti 5 miljonit või 10 miljonit tonni Venemaa kaupa. "Tähtis on, et  selle dokumendiga on Vene riik kinnitanud kava vähendada igati läbi naaberriikide liikuva Venemaalt eksporditava kauba mahtusid. Ja praegu see juba nii toimubki," nentis Laidvee.