Riigikogus erinevate komisjonide vahel arutlusel olnud tarbimislaenuturu reguleerimise vajalikkust näeb ka vähemalt üks asjaosalistest ise, lühiajalist tarbimislaenu nii  Soomes, Eestis, Lätis kui Leedus pakkuv Credit24. Kiirlaenufirma juht Rain Sepp ütles Ärilehele, et järelevalve ja reguleerimine tõstaks kogu sektori usaldusväärsust ja läbipaistvust. 

„Nõustume täielikult MKM-i (majandus- ja kommunikatsiooniministeerium - toim) ning rahandusministeeriumi esindajate poolt eilsel parlamendikuulamisel välja toodud probleemitõstatusega, mille kohaselt sotsiaalseid tagasilööke ei tekita mitte niivõrd kiirlaenuturg kuivõrd erinevad kõrvaltegurid ja see mis juhtub siis, kui laenusaaja jääb võlglaseks. Tihti rakenduvad sellisel juhul ebaproportsionaalsed sanktsioonid ning võla sissenõudmise tasud, millega inimesed toime ei tule," ütles Sepp.

Tänane Ärileht kirjutas eilsest pangaliidu korraldatud ümarlauast, kus arutati samuti võimalikke lahendusi, kuidas näiteks kiirlaenuvõlgade ringist maksehäirete registrisse sattuvate inimeste arv  ei tõuseks (praegu see endiselt kasvab), vaid langeks ja kiirlaenufirmadele panna ka kohustus jälgida, et laenu ei antaks neile, kes seda tõenäoliselt tagasi maksta ei jõua.

Hinnanguliselt on kiirlaenuvõtjaid Eestis kokku kuni 150 000 ning paljud neist on võtnud laenu mitmeid kordi. Maksehäirete registrisse on jõudnud kiirlaenuprobleemiga üle 34 000 inimese.

Sepp lisas oma vastuses, et tema näeb suuremat probleemi inkassoteenustes, mis tegutsevad nö ühes majas koos laenuandjaga.

"See on ärimudel, mis suures osas teenib mitte laenamiselt, vaid laenuvõlgade menetlemiselt. Kahjuks on laenu- ja inkassoäri ühe katuse all tegutsemise tagajärjeks see, et laenuandjal ei ole majanduslikult otstarbekas vastutustundlikult käituda ega kliendi maksevõimet kontrollida, kuna kasum tuleb võlgade sissenõudmise pealt."

Sepp kinnitab, et Credit24 tegutseb aga vastutustundlikult, teavitades kliente põhjalikumalt kui seadus isegi ette näeb. "Maksevõimetud või -probleemidega kliendid on finantsettevõtte jaoks suureks kuluks, mida, tahan loota, et enamik ettevõtteid oma klientideks ei soovi."