Kui palju täpselt selliseid teid on, mis juba paari aasta jooksul peale ehitust on lagunema hakanud, ei osanud maanteeameti peadirektori asetäitja Kaupo Sirk täpselt öelda. "Ma siin absoluutset tõde ei saa öelda, aga meil on 11 objekti välja valitud, mille kohta me teeme uuringuid. Siis saame järeldada, kas see on projekti või töövõtja viga. Täna ei saa kindlalt väita, mis lõplik põhjus on," ütles Sirk BNS-ile.

Kuna amet alles sõlmib kontrolltööde hanke lepingu, selguvad kontrolli tulemused Sirgi sõnul järgmise aasta teises pooles.

"Projektid oleme välja valinud visuaalse vaatluse põhjal, seal, kus teekatted lagunevad visuaalselt garantiiperioodi jooksul," ütles Sirk. "Nendega me tegeleme ja üritame aru saada, mis on põhjus."

Ameti edasised sammud sõltuvad sellest, kas tegemist on projekti veaga ehk siis tellija põhjustatud veaga või ehitaja veaga. "Kui tegemist on töövõtja veaga, siis me peame lugema lepingut ja vaatama, millised võimalused meil on," märkis Sirk.

"Aga kindlasti me selle nimel tegutseme, et olukord tulevikus paraneks. Ega me kõike vigu, mis ajaloos on tehtud, ei suuda ära parandada," lisas ta.