Konkurentsiameti juhi Märt Otsa nõuanded käivad risti vastu turuliidri Eesti Energia soovitusele - osta elektrit fikseeritud hinnaga ja mitte kulutada aega konkureerivate pakkumistega tutvumisele.

„Börsipaketi pluss seisneb selles, et sa ei pane kunagi mööda, sest maksad börsil tegelikult olevat hinda," rõhutas Ots eile tarbijakaitse liidu korraldatud elektrituru vestlusringis. „Tarbijatel tasub kindlasti konkureerivate elektrimüüjate pakkumisi võrrelda."

Samas vestlusringis väitis Eesti Energia tootedivisjoni juht Karla Agan, et hoopis fikseeritud hinnaga elektripaketid on tarbijale kasulikumad, sest enamuses kuudel olid need börsihinnast odavamad. „80 protsenti meie klientidest on valinud fikseeritud hinnaga paketid - see on rahva otsus," rõhutas Agan.

Kuna erinevate elektrimüüjate pakutavad hinnad on samas suurusjärgus ja tarbija võidab väga vähe, pole Eesti Energia seisukohalt otstarbekas konkureerivate pakkumiste uurimisega tegeleda. Varasem elektrimonopol hoiab enda käes 71 protsenti elektriturust.

Sõltumatu hinnavõrdlusportaali Energiaturg.ee kinnitusel on tegelikkus Eesti Energia väidetele vastupidine. Tänavu kümne kuu võrdluste põhjal maksid börsipaketi valinud tarbijad elektri eest 3 protsenti vähem kui fikseeritud paketi omanikud. Aasta jooksul elektriturul börsimarginaal langes 0,25 senti/kWh tasemele 0,24, samal ajal ühetariifne fikseeritud hind kallines 5,69 senti/kWh tasemele 5,98.

„Tarbija muutub passiivseks, sest pakkumiste erinevus on liiga väike ning samuti kaasneb Eesti Energiast loobudes vajadus hakata maksma senise ühe arve asemel kahte arvet: eraldi elektri müüjale ja eraldi ülekandeteenuse eest," selgitas Energiaturu juht Moonika Kukke.

Majandusministeerium otsib lahendust, kuidas edaspidi tagada, et elektri tarbija saaks ühe elektriarve, sõltumata sellest, kelle käest ta ostab. „Pole õige, kui üks elektrimüüja  kasutab konkurentide ees trumbina asjaolu, et temalt saab vaid ühe arve. Eesti Energia logod kaovad tulevikus Elektrilevi arvetelt," rääkis majandusministeeriumi asekantsler Ando Leppiman. „Ühe arve tagamine pole lihtne ülesanne, sest me peame tagama, et võrguettevõte saaks igal juhul elektrimüüjalt raha kätte, kui arvete maksmine hakkab käima läbi müügifirma."