Rääkides jäähoki MM-i teemal, siis oli tegu partneristaatuse litsentsilepinguga, mis oli sisuliselt reklaamileping.

Jäähoki MM-i reklaamilepingu kogumaht moodustas pisut vähem kui kolmandiku möödunud aasta välisturgudele suunatud turundustegevuse eelarvest - kõik tegevused kokku moodustasid 200 000 eurot.

Reklaamilepingu kogumahu alla kuulusid: litsentsitasu jäähoki logo kasutamiseks, sealhulgas lepingu lõpetamise tasu, mis andis õiguse MM-i egiidi all Estonian Airi reklaamida (tasu oli kokku 90 000 eurot), ja Estonian Airi reklaamitegevus, mille kulu kokku moodustas 110 000 eurot. Siina kuulusid reklaami paigutamine hokiväljaku piiretele, ühe SAAB 340 lennuki värvimine Hockey Bird värvidesse, osalemine hokipäevade üritustel (kokku 19 linnas, sealhulgas Tallinnas) ja muud reklaamiüritused.

Leping andis Estonian Airle võimaluse reklaamida end miljonitele televaatajale üle maailma. Rahvusvahelise jäähokiföderatsiooniga sõlmitud leping oli osa välisturgudele suunatud turundustegevust, selle võrra olid muud reklaamiteenused teistes kanalites väiksemad.

Lepingu sõlmimine

Estonian Airi litsentsileping rahvusvahelise jäähokiföderatsiooniga maailmameistrivõistluste korraldamisega Helsingis ja Stockholmis 2012-13 asetus kontekstis ettevõtte Soome turule suunatud laienemisstrateegiaga.

Vastavalt MM-i korraldusorganisatsiooniga sõlmitud koostöölepingule oli Estonian Airil õigus end võistluste ametlikes kanalites reklaamida, seda ka bartertehingute näol. Estonian Air oli sel perioodil nähtav miljonitele vaatajatele, sh väga märkimisväärsele osale Soome klientidele ja saavutas märgatava reisijatearvu kasvu Soome turul, kus jäähoki on erakordselt populaarne. Hoki MM-i reklaamileping sõlmiti juhatuse otsuse alusel.

Ettevõtte ärisuuna muutumisel, sh Soomest ja mujalt pärit transiitreisijate teenindamisest loobumisel, langes ka vajadus sellise turunduskanali kasutamise järele. Estonian Air teavitas korraldusorganisatsiooni mullu sügisel soovist koostöölepe lõpetada. Estonian Air ja IIHF leppisid lepingu lõpetamises kokku märtsis.

Estonian Air teeb bartertehinguid

Estonian Airil pole tänaseks ühtegi sponsorlepingut. Estonian Air teeb täna koostööd suusaliidu ja jalgpalliliiduga, mille olemuseks on bartertehing reklaamiteenuste saamiseks, kus alaliidud tasuvad sportlaste lennutamise eest reklaami kaudu. Nimetatud lepingute koguväärtus moodustab ühe osa Estonian Airi turundustegevuse eelarvest.

Turundustegevuse eelarve kinnitatakse iga-aastase eelarve koostamise protsessis lennufirma juhatuse poolt. Turunduseelarve alla kuuluvad muuhulgas mitmesugused reklaamikampaaniad, mida korraldatakse koostöös erinevate partneritega, nagu turismiagentuurid, kaubandusettevõtted, meediaagentuurid ja muu hulgas ka spordialaliidud.

Spordialaliidu või sportlase valimisel hinnatakse sportlase või alaliidu poolt pakutava nähtavuse väärtust ja sobivust ettevõtte kuvandi ning turunduseesmärkidega. Lepingu kinnitab juhatus.

Peaminister Andrus Ansip ütles eile riigikogu infotunnis, et tema arvates tuleks Estonian Airi saata erikontroll, et välja selgitada, kui palju maksumaksja raha kulutati jäähoki MM-i sponseerimiseks. Ansipi teada oli summaks 170 000 eurot ning ta tugines majandusministeeriumi andmetele. Täna teatas Ansip pärast kohtumist Estonian Airi juhatuse esimehe Jan Palmeriga, et erikontrolli pole vaja. Sponsorleping oli osa Estonian Airi endise juhi Tero Taskila laienemisplaanist.