"Esiteks, riiklikul tasandil lõppes kommunikatsioon ju tegelikult eelmine aasta ära ning sel aastal ei ole elektrituru teemat oluliselt tõstetud," nentis Kukk.

"Teiseks on Eestis puudu endiselt riiklik sõltumatu hinnavõrdlusportaal, kus tarbijad leiaksid adekvaatset infot pakkumiste kohta, nagu need on olemas Soomes ja Rootsis. Selle asemel on näiteks Energiaturg.ee hakanud tegema müügitööd ainult neile elektrimüüjatele, kes portaalile maksavad ning seal ei ole seetõttu klientidele infot parimate pakkumiste kohta."

Kolmandaks tõi Kukk välja suurima elektrimüüja Eesti Energia aktiivse kommunikatsiooni, mille järgi ei ole klientidel vaatamata lepingu lõppemisele vaja midagi teha, kuna Eesti Energia pikendab lepingut iseenesest. "Meieni jõudis paraku aga mitmeid juhtumeid, kus klientidel oli leping pikendatud ka juhul, kui klient ei ole selleks nõusolekut andnud ning seetõttu oli neil klientidel müüja vahetamine raskendatud," rääkis ta.

Eleringi hallatava Andmelao statistika kohaselt vahetab uue aasta algusest senise elektrilepingu uue lepingu vastu teise müüja juures ligi 18 000 tarbimiskohta, mis moodustab kolm protsenti kõikidest elektrilepingut omavatest tarbimiskohtadest. Kogu selle aasta jooksul on müüjat vahetatud ligikaudu 35 000 korral.