"Tingituna Hiina projekti luhtumisest ning arvestades muutunud turuolukorda - hinnatõusu ja teisi asjaolusid, otsustas EVR Cargo 2013. aasta sügisel tellida TMHB tehaselt neli vedurit optsiooniga veel ühele, see on viiendale vedurile," ütles EVR Cargo juhatuse esimees Ahto Altjõe Ärilehele.

"Vajaduse nelja veduri kiireimaks võimalikuks tarneks tingis kiiresti amortiseeruv manöövrivedurite park, mille väljavahetamisega pidanuks esialgsete plaanide kohaselt, siis kui Hiina projekt oleks realiseerunud, alustatama juba käesoleva aasta 1. septembrist, mil oli CCOEC (Hiina ärikonsortsium - toim) lepingujärgne 15 ülejäänud veduri tarnetähtaeg."

Kui palju veduritehing TMHBga maksma läks, Altjõe ei täpsustanud.

Mäletatavasti soovis Eesti Raudteest lahku löönud EVR Cargo 2011. aastal välja kuulutatud rahvusvahelise hankega osta 16 uut manöövervedurit. Hanke võitis Hiina ärikonsortsium CCOEC/BRE. Samal hankel tuli teisele kohale TMHB pakkumine.

Käesoleva aasta aprillis ütles EVR Cargo Hiina konsortsiumiga 2011. aasta 18. augustil sõlmitud lepingu üles, kuna vedurite sertifitseerimine ja testimine venis üle mõistliku tähtaja.

Esimese veduri sertifitseerimist ei ole Altjõele teadaolevalt tänaseni toimunud. "Hiina vedur seisab Eestis küll AS EVR Cargo depoos, kuid me ei oska anda teavet selle katsetuste jätkamise, peatamise või veduri edasise saatuse kohta," sõnas ta.