Eelmisel aastal oli kõige kallim mootoribensiini jaehind aprillis, kui liiter mootoribensiini 95 maksis 1,395 eurot ja kõige soodsam novembris, kui hind oli 1,27 eurot liitri kohta, ütles Statoil Fuel & Retail Eesti pressiesindaja BNS-ile.

Diislikütus oli kõige kallim talvisel perioodil, kui eelmise aasta veebruaris maksis liiter diislikütust 1,405 eurot, kuid kevade tulles langes see ligi 12 senti ja oli aprilli lõpust mai keskpaigani 1,285 eurot liitri kohta.

2014. aastal analüütikute hinnangul lühiajalised hinnakõikumised jätkuvad ja võivad kohati olla veelgi suuremad kui möödunud aastal. Üldises plaanis peaksid hinnad jääma samale tasemele või veidi langema.

Nafta ja mootorikütuste hindade liikumist on pikaajaliselt väga keeruline, kui mitte võimatu ennustada. Ühelt poolt sõltub see maailmamajanduse väljavaadetest, mis mõjutab nõudlust, ning teisalt naftat tootvate riikide tootmismahtudest, kes reguleerivad pakkumist. Tootmismahtusid võivad mõjutada nii looduskatastroofid kui ka poliitilised rahutused.

Oma rolli mängivad ka poliitikute ning analüütikute väljaütlemised. Euroopas mõjutab kütuste hinda ka euro ja dollari kurss, sest valdav enamus naftatoodete tehinguid tehakse USA dollarites.

Statoili tanklate hinnavõrdlusest Baltimaade pealinnades reede keskpäeva seisuga selgub, et bensiinihinnad olid madalaimad Eestis ja diislihind Leedus.

Mootorikütuste hinnad Vilniuse, Riia ja Tallinna tanklates olid reedel järgmised:

                        Vilnius            Riia      Tallinn
95 Miles1,3351,3221,295
98 Miles Plus1,3671,3651,335
Diislikütus1,3091,3221,350

Lisaks maailmaturu hindadele on oluline kütusehinna komponent aktsiis. Eelmise aasta alguse seisuga moodustab Eestis aktsiis mootoribensiini liitrihinnast 0,423 eurot, Lätis 0,41 eurot ning Leedus 0,434 eurot. Diislikütuse liitrihinnast moodustab aktsiis Eestis 0,393 eurot, Lätis 0,33 eurot ning Leedus 0,33 eurot.