Autoostu plaanides on kõige aktiivseimad 25-34 aastased, kusjuures nende hulgas on kasutatud auto eelistajate hulk kahanemas ja varasemast enam eelistatakse uusi sõidukeid. Kaks kolmandikku neist, kes eelmise auto ostsid uuena, plaanivad seda teha ka järgmise auto ostul.

Järgmise kahe kuni kolme aasta jooksul kavatseb auto osta 16 protsenti ning nelja ja enama aasta pärast 12 protsenti autojuhtidest. Autoostuplaane ei ole 28 protsenti küsitletud autojuhtidest.

Selles, kas auto plaanitakse osta uuena (37 protsenti) või kasutatuna (48 protsenti), olulist eelistuse muutust uuring võrreldes eelmiste aastatega ei näita.

Endiselt on automüügifirma valikul juhul, kui sama automarki müüb mitu erinevat esindust, peamiseks teguriks uue auto eest küsitav hind. Uuringust selgus ka, et üha rohkem inimesi võtab otsuse tegemisel arvesse müügifirma usaldusväärsust, asukohta ja järelteeninduse kvaliteeti.

TNS Emor uuringujuhi Triinu Ojala sõnul on automüügifirmadest ülekaalukalt tuntuimad Amservi esindused, mida nimetas 35 protsenti autojuhtidest ja see näitaja on aastaga 5 protsendi võrra kasvanud.

“Spontaanse tuntuse poolest järgnevad Amservile Silberauto (18 protsenti) ja Möller Auto (12 protsenti). Ilma marginimesid meenutamata ei osanud nimetada ühegi esinduse nime 47 protsenti kõikidest küsitletuist ja 30 protsenti autojuhtidest,” ütles Ojala.

Nende hulk, kes oskasid vähemalt ühe esinduse nimetada, on aastaga pisut kasvanud. Esindusi teavad jätkuvalt enam alla 34 aastased, tallinlased ja need, kelle praegune auto on ostetud uuena.

TNS Emor telefoniküsitlus “Automüügiesinduste tuntus Eestis” viidi läbi eelmise aasta novembris ja detsembris. Kokku vastas 500 inimest vanuses 18-74 eluaastat, kellest 323 olid juhilubadega isikud, kes sõidavad autoga vähemalt kord kuus.