Esimesena kutsuti sisse majandusminister Parts. Elroni juht pidi esialgu oma korda ootama ning kutsuti sisse umbes pool tundi hiljem. „Majandusminister Parts osales majanduskomisjoni istungil kohe algusest selle pärast, et majanduskomisjoni päevakorra esimene punkt, mida arutati, oli transpordi arengukava. Teine päevakorra punkt oli rongiliiklus koos ministri ja Elroni juhiga," selgitas riigikogu pressiesindaja Martin Vallimäe.

Ärilehe küsimusele, kas istung võiks olla suure huvi tõttu ka avalik, vastas Kaja Kallas, et seda oleks pidanud otsustama eile ning täna teemat enam arutlusele ei võetud.

Poolteist tundi kestnud koosolekult väljusid esimestena Olga Sõtnik ja Arto Aas, kuid istung ise alles jätkus. 15.43 istungilt väljunud Toomas Tõniste jäi Partsi ja Ossipi selgitustega rahule. Tema sõnul on kõik korras. "Rongid sõidavad ja reisijad on rahul," ütles Tõniste ajakirjanikele. Kriitika tuleb tema hinnangul nendelt üksikutelt, kes tahavad lihtsalt halvustada.

Järgmisele kohtumisele kiirustanud Juhan Parts jäi väljumisel napisõnaliseks. Tema sõnul oli kohtumine väga vajalik ja konstruktiivne. „Asjad liiguvad ja paranevad. Paranemise märke on juba näha," sõnas ta. Partsil oli hea meel, et riigikogu liikmed mõistsid ülemineku keerukust.

Kaja Kallase sõnas pärast istungi lõppu, et pärast kohtumist majandusministri ja Elroni juhiga palju optimistlikum. „Nagu vanasõna ütleb, andke aega atra seada. Rongiliiklusega on samamoodi. Alguses liigub raskelt, aga kui kiirendab, on kiirused suuremad. Asjad liiguvad paremuse poole. Paljud probleemid on lahendatud," ütles majanduskomisjoni esimees. Kallase sõnul oli komisjoni üks suurimad küsimusi ja etteheiteid, kas raha kokkuhoiu nimel pole tehtud kompromisse teenuse kvaliteedis ning saadi kinnitust, et see nii ei ole. Kallas lisas, et rongiliinid jäävad Juhan Partsi kinnitusel riigifirma opereerida neljaks aastaks, misjärel kaalutakse edasisi samme, sealhulgas avaliku konkursi korraldamist.

Andrus Ossip teatas komisjoni istungile järgnenud pressikonverentsil, et juba on astutud jõulisi samme teeninduse parandamiseks ning kolm rongi saadakse kätte plaanitust varem. Näiteks 20. jaanuarile planeeritud esimene 4-vaguniga rong anti üle 13. jaanuaril.  Kaks ülejäänud saadakse samuti kätte varem: ühe tarnetähtaeg liikus 21. veebruarilt  20. jaanuarile ja teisel 14.märtsilt sama kuu algusesse.

Ossip möönis, et ei ole normaalne, kui inimene ei leia istekohta. Seda eelkõige Tartu-Tallinn, aga samuti Rapla-Tallinn liinil. Muret teeb ka piletimüügi start. Lähiajal on kavas parandada kaardimakse kindlust ning kaalumisel on lisamüüjate palkamine. Kõige suurema vajakajäämisena tajus Ossip kommunikatsiooni. „Me ei tajunud muutuse suurust," tõdes ta. „Muutus ju kõik -  reisiplaan, piletimüük, koduleht."