EMSA: Viking Line'i tulek Eestisse suurendab palgasurvet ka Tallinkile
Eesti Meremeeste Sõltumatu Ametiühingu (EMSA) hinnangul on Eesti lipu all seilama hakkav Viking Line'i laeva tulek Eesti lipu alla teretulnud ning loodetavasti avaldab see ka palgasurvet Tallinkile.
"Meie arust on alati positiivne, kui mõni laevaomanik toob laeva Eesti lipu alla, ja loodame, et Viking Line'i värbamine avaldab palgasurvet ka Tallinkile," rääkis BNS-ile EMSA juht Jüri Lember.
Viking Line toob jaanuari lõpus Eesti lipu alla Viking XPRS-i, millega kaasneb ka pea 200-inimeselise kollektiivi värbamine. Viking Line Eesti turundusjuhi Epp Piir-Riikoja sõnul on lõviosa personalist juba koos ja hetkel tegeleb ettevõte nende koolitamisega.
Lemberi sõnul on juba praegu olukord selline, kus laevadele tööliste leidmisel nii-öelda järjekorda ukse taga ei ole.
Ka kiitis EMSA heaks Viking Line'i pakutava palgataseme. "Selge see, et kui Tallink maksaks ka sellist palka nagu Viking Line, siis ei peakski streiki tegema, aga peame arvestama siinkohal, et Tallinkil on Eesti lipu all 6 ja Viking Line'l vaid üks laev," kommenteeris Lember.
Ametiühingu hinnangul oleks hüppeline minek samale palgatasemele Tallinkile lihtsalt liiga suur kulude muutus, aga pikemas perspektiivis ei pea nad võimalikuks, et lähiriikide laevadel suured palgavahed säiliksid. "Meie seisukoht on ikkagi see, et laevafirmad peaksid konkureerima oma vahel efektiivsuses ja paremas teeninduses ning mitte palgatasemetega," lisas Lember.
"Millisest nii-öelda Eesti tööturust me üldse saame rääkida, kui näiteks laevadega seotud teenindussektoris töötavad inimesed peamiselt rahvusvahelistes vetes," märkis ta.
Palkade ühtlustamisel on ka edaspidi oma roll ametiühingute rahvusvahelisel koostööl. "Ka siis kui eelmisel aastal olid läbirääkimised Viking Line'ga, siis olid need kolmepoolsed - EMSA, Viking Line ja Soome ametiühing. Kirjutamata reegel on see, et esmaõigus läbirääkimisteks on selle riigi ametiühingul, kus asub laevafirma peakorter," ütles Lember.
Eesti lipu all saabub Viking XPRS esimest korda Tallinna sadamasse 24. jaanuaril ning sealt alates sõidab laev graafikujärgselt kaks korda päevas edasi-tagasi Tallinnast Helsingisse.