"Vähenemine puudutab paljuski mitmeid regionaalinvesteeringuid, mida EAS on teostanud, ennekõike koolid, lasteaiad ja muud taolised," ütles Parts esmaspäeval riigikogu infotunnis riigikogu liikmete arupärimisele vastates.

Sihtasutuse reklaamikulude summa oli 2013. aastal suurusjärgus 1,8 miljonit eurot ja sellel aastal on kavandatud 1,6 miljonit eurot, ütles Parts. Ta lisas, et reklaamikulude eelarve suunatakse valdavalt koostöös turismiettevõtetega Eesti turismi sihtturgudele turismi edendamise eesmärgil. Kokku on EAS turismivaldkonnas määratlenud enda jaoks 15 sihtturgu.

Kokku korraldati mullu nendel sihtturgudel 126 üritust ja kampaaniat, millega informeeriti rohkem kui 600 turismi ja reisimisega tegelevat ajakirjanikku. EAS-il on 1337 reisikorraldajast partnerit. Veebikeskkonna visitestonia.com külastuste arv on kasvanud 3,7 miljonini aastas, rääkis Parts.

Kui vaadata EAS-i tööd pikema perioodi vältel, on see ministri hinnangul olnud süsteemne ja järjepidev, kuid samas on seal ka märkimisväärset arenguruumi.

"Eesti tuntust EAS-i tegevuse prisma läbi kindlasti mõjutab töö välisinvesteeringutega, mille peamiseks eesmärgiks on ennekõike kõrge lisandväärtusega uute töökohtade loomine Eestis ja Eesti maksutulu suurendamine," lausus Parts.

Palju poleemikat tekitanud niinimetatud matrjoška reklaamide kohta ütles Parts, et ta ei näe põhjust lauskriitikaks ega pea poliitilisel tasemel vajalikuks sihtasutuse töö arvustamist.

"Venemaa on täna turismi osas üks kiiremini kasvavaid turge Eesti jaoks, oleme selles osas viimastel aastatel hästi edasi arenenud ja selles on kindel roll EAS-i tööl," rääkis minister.