„Täna algatatav seaduse muutmise seaduse eelnõu keelustaks igasuguse finantsteenuste väli-, tele- ja raadioreklaami. Liiga palju on juba esinenud juhtumeid, kus kiirlaen on võetud impulsi pealt ja teadmatusest. Tarbijakrediidireklaamiga kaasaminek jätab aga sajad, kui mitte tuhanded inimesed tulevikus väga raskesse olukorda," põhjendas Tuus-Laul keelu vajadust.

Riigikogulane rääkis, et üldjuhul näidatakse reklaamis teenust ja selle pakkujat heas valguses, kuid reaalseid negatiivseid tagajärgi ei kajastata. "Näidatakse kui hea on uue tolmuimejaga koristada, kuid ei panda sinna kõrvale visuaalset pilti, mis on saanud inimesest ja tema perest siis, kui ta on kolinud kuuse alla elama, kuna kohtutäitur on pannud nende kodu sundmüüki,“ märkis Tuus-Laul.

Ta tõi välja uuringute tulemused, mis näitavad, et kiirlaenuklientide hulgas on suhteliselt palju noori. "Eeskätt noorte puhul on kiirlaenu võtmise põhjuseks sageli emotsiooni ajel tehtud läbikaalumata otsus. Leiame, et tarbijakrediidi teenuseid võiks pakutava seadusmuudatuse kohaselt piiratult reklaamida vaid teenuse pakkuja või vahendaja asukohas ning veebilehtedel. Seni on finantsteenuste reklaami keelustamise peamiseks vastulauseks olnud asjaolu, et see piirab ettevõtlusvabadust. Samas kasiinode ja tubakatoodete reklaami oleme ju keelustanud,“ rääkis Tuus-Laul.