Spetsiaalsel blanketil tuleb ära märkida nii odomeetri näit kui ka kütusepaagi mahutavus, kütuse liik ja kogus. Tolliametniku kinnitusega deklaratsiooni teise eksemplari peab juhil kogu sõidu vältel käepärast olema, kuni deklareeritud paagitäis otsa saab.

"Tuletame meelde, et Leetu kütusepaagis sisse toodud kütust ei või kasutada teistes sõidukites, paaki ei tohi tühjendada ega selle sisu ladustada, välja arvatud juhul, kui auto vajab remonti. Sellest tuleb viivitamatult teavitada lähimat tollipunkti. Deklareeritud kütust ei tohi ei tohi kellelegi edasi anda, ei raha eest ega tasuta,“ seisab Leedu tolli poolt veofirmadele saadetud memos.

Toll rõhutab, et kütuse sanktsioneerimata väljalaskmine paagist ja selle müük on seadusega keelatud.
Idee seada piirangud kütuse sisseveole raskeveokite paakides käis välja Leedu peaminister Algirdas Butkevicius. Otsust selleks pole tegelikult jõutud veel ametlikult vastu võtta. Nende meetmete eesmärk on keerata kinni salakütuse kraanid Venemaalt ja Valgevenest.

„See ei ole normaalne, et ainuüksi Valgevenest veetakse päevas sisse üle miljoni liitri kütust. Meil peab olema ülevaade, kuhu see kütus kõik läheb ja kuidas seda kasutatakse. Võin öelda, et eelmisel aastal pandi kinni 70 illegaalset tanklat. Sellise olukorraga ma leppida ei saa,“ põrutas peaminister 11. veebruaril.

Mitte kõik ei ole peaministri aktsioonist vaimustatud – Leedu autovedajate liidu Linava initsiatiivil otsustasid kolme Balti riigi autovedajaid ühendav Rahvusvaheline autotranspordi assotsiatsioon (IRU) ja Poola pöörduda Leedu ja naaberriikide valitsuste poole palvega see plaan tühistada, kuna nende hinnangul diskrimineerib see võrreldes idanaabritega kõiki Euroopa Liidu vedajaid. Nad hoiatavad, et selline tegevus võib osutuda kahjulikuks Euroopa ettevõtetele, kes veavad oma kaupu Itta.