„Et nendega konkureerida, tuleb tõesti konkureerida igas turusegmendis,“ ütles Tariko Businessweekile.

Juba aastaid on ta edukalt turustanud oma nimitoodet, Russian Standard Vodkat, mis tähendab maitsestamata ja eksklusiivset vene viina. Kuid viimastel aastatel on ta otsustanud, et keskendumine vaid ühele preemiumtootele seab ärile liiga kitsad piirid.

Alates 2011. aastast on ta kulutanud 1,1 miljardit dollarit, et saada kontroll pankroti äärel kõikuva Poola alkoholitootja Central European Distributioni üle. Eelmisel aastal õnnestus tal lõpuks ettevõte välja osta. Tehinguga sai Tariko endale legendaarse Zubrowka, ürtidega maitsestatud maitseviina, lisaks ka odavamasse hinnaklassi jääva Green Mark viina, Vene brändijoogi, mida USAs müüakse hinnaga 15 dollarit pudelist.

See uus tooteportfell lennutab Tariko äri Absoluti kaubamärgi omanikust Pernod’st kõrgemale, viinatootjate maailmas mahult teisele kohale otse Diageo kannule. Tariko on seadnud endale eesmärgiks, et teha ära ka Diageole, millele kuuluvad sellised brändid nagu Smirnoff, Ketel One, ja Cîroc.

Diageo troonilt tõukamine oleks tõeline kunsttükk. Maailma suurima alkoholitootja kogutulu on pea kuus korda suurem Russian Standardi omast, mis on umbes 3 miljardit dollarit aastas. Selline gigant teadagi oma positsioonist kergelt ei loobu. Pernod ja Diageo keeldusid mõlemad Russian Standardi lennukaid plaane kommenteerimast.

Tariko, kes pani oma varandusele aluse importides postkommunistlikule Venemaale Bacardi Martini & Rossit, lõi Russian Standardi aastal 1998, eesmärgiga tekitada riigis oma high-end viinabränd. Ettevõte reklaamib end sellega, et nende lipulaeva Russian Standard Vodka destilleerimisel kasutatakse Laadoga järve jääst saadud vett ja nisu, mis on külvatud sügisel ja kasvanud ehtsas Venemaa pakases.