Värskelt avaldatud PwC maailma toidu- ja tarbekaupade ettevõtete M&A (Mergers & Acquisitions)- raporti andmetel langes 2013.aastal M&A-tehingute arv ja rahaline maht tunamullusega võrreldes pisut, ent on oluliselt aktiivsem surutiseaastatest. Valdkonna konkurentsitult suurimaks tehinguks oli USA toiduainekontserni Heinz omandamine Warren Buffet’i konglomeraadi Berkshire Hathaway ja Brasiilia investeerimisfirma 3G Capital poolt 27,5 miljardi USD eest.

Veel kaks tehingut ületasid 5 miljardi USA dollari piiri: Suurbritannia hügieeni- ja kodukeemia toodete tootja Reckitt Benckiser ostis 8,4 miljardi USD eest Hollandi ettevõtte D.E Master Blenders, mille tarbijatele tuntumad kaubamärgid on kohv Merrild ja tee Pickwick, Hiina suurim lihatootja Shuanghui Group omandas aga 7,1 miljardi USD eest USA lihatoodete valmistaja Smithfield Foods.

PwC hinnangul on iseloomustab tänast globaalset toidu- ja tarbekaupade sektorit, et paljudel korporatsioonidel on suured finantsvahendite reservid ning võimalusi väärtust loovate tehingute tegemiseks otsitakse aktiivselt. Stabiilse tootlusega toidu- ja tarbekaupade ettevõtete vastu tunnevad huvi ka investeerimispangad ja institutsionaalsed investorid. Seejuures ei lähe aga mitte kõigil ettevõtetel hästi, kuna tarbijad on täna oma kulutustega pigem veel ettevaatlikud.

Iseloomulikuks suundumuseks on ka suurettevõtete püüd kontrollida võimalikult suurt osa tarneahelast, samuti piiride hägustumine tootmise ja jaekaubanduse vahel. Suurima kasvu ja tulususe potentsiaaliga alamsektoriteks on investorite jaoks ema-ja-lapse toidud, lemmikloomatoidud, ilutooted, ent samuti ka erinevad põllumajanduse saagikust suurendavad tooted väetistest elektrooniliste seadmeteni.