eCall peaks avarii hetkel automaatselt edastama info õnnetuse aja ja täpse koha kohta, et hõlbustada päästeteenistuste jõudmist sündmuspaika. eCall peab olema nii uute sõiduautode kui ka kergete tarbesõidukite standardvarustuses.

Teenuse rakendumiseni jääva aja jooksul peavad Euroopa Liidu liikmesriigid tegema vajalikud ettevalmistused, et süsteem tõrgeteta tööle hakkaks ja automaatsed hädakõned jõuaksid õigesse kohta.

Seejuures peavad liikmesriigid tagama ka privaatsete isikuandmete kaitse, nii ei tohi eCall edastada mingit infot sõiduki kohta juhul, kui õnnetust ei ole toimunud.

Soovi korral võivad liikmesriigid eCall teenuse opereerimise anda eraettevõtjatele.

Aastas peaks eCall võimaldama päästa kuni 2000 inimese elu. 2012. aastal hukkus Euroopa teedel 28 000 inimest.

Rohkem infot projekti kohta leiab siit.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena