„Suurem hulk Eesti ettevõtetest otsib pidevalt võimalusi, kuidas oma tooteid-teenuseid hakata pakkuma uuel turul ja meile on juba räägitud põnevaid lugusid Sangari särgimüügi käivitumisest Venemaal, Põlvas tegutseva puitmajatootja edust Prantsusmaal, Valio Eesti juustumüügi kogemusest New Yorkis,“ rääkis konkursi eestvedaja Anu-Mall Naarits.

„Kuigi igas loos on roll suuremal meeskonnal, osutub uue turu avamisel sageli võtmeks üks inimene, kelle initsiatiiv, süsteemsus, analüüsi- ja suhtlusoskus, kultuuri- ja keelebarjääride sujuv ületamine aitavad ettevõtetel uue turu ukse kiiresti ja hoogsalt lahti murda. Tean isiklikult vähemasti paarikümmet sellist tublit uute turgude avajat, kuid neid, kelle lugu me veel kuulnud pole, võib meie seas olla palju rohkem.“

Eesti ekspordiedu DNA-l oma eripärad
Naaritsa sõnul on konkursi mõte näidata, missugused on meie kodumaised edukad lähenemised turgude avamisele. Maailmas on palju teooriaid, mis õpetavad turgudele sisenema, kuid need on pigem suuremate ettevõtete ja turgude jaoks. Nii ongi oluline õppida just kodumaistelt tippudelt, et selgitada välja Eesti eduka ekspordimüügi DNA. Samuti soovime nende lugude kaudu julgustada teisi ettevõtjaid oma läbimurdeid ette võtma,“ selgitas ta.

Tiitliga "Uue turu avaja" tunnustatakse inimest, kes on müünud uuel turul tooteid või teenuseid vähemalt 100 000€ eest esimese 12 kuu jooksul ja kes on valmis oma müügikogemustest ja saavutusest rääkima õpetliku loo. Kõikide esitatud tööde ja kandidaatide seast valib žürii kooseisus Peter Gornischeff (Kaubandus-ja Tööstuskoda), Eva-Kristiina Ponomarjov (British Embassy Tallinn), Siim Salme (JM Corporation), André Abner (Forbes) ja Leida Kikka (Samelin) välja 3 parimat, kellest omakorda peavõitja selgitatakse välja 20.märtsil toimuval konverentsil „Nutikalt uuele turule: 100 ideed“ publiku poolt. Parimaid lugusid saavad kuulata ja lugeda ka Ärilehe lugejad.

Konkursil osalemiseks tuleb täita lühike ankeet siin.