"Kõigile on teada, nii opositsioonipoliitikutele kui ka koalitsioonipoliitikutele, et Estonian Airi on tehtud väga arvestatavaid rahasüste. 2010. aastal sai investeeritud riigi poolt Estonian Airi 17,8 miljonit eurot, 2011. aastal 30 miljonit eurot," ütles peaminister.

Ta märkis, et lisaks sellele on valitsus otsustanud anda Estonian Airile laenu 37 miljoni euro ulatuses. Sellest 37 miljonist on praeguseks välja makstud 24,9 miljonit eurot.

"Koos aktsiakapitali laienemisega on antud Estonian Airile juba praegu enam kui 70 miljonit eurot täiendavat rahalist abi. See on väga suur summa. Estonian Air suuresti on oma restruktureerimise plaani praegu suutnud täita, aga majandustulemused ei ole sugugi rõõmustavad," nentis Ansip.

Tema hinnangul on olukord kaunis tõsine. Ansipi sõnul kaalub Euroopa Komisjon praegu põhjalikult, kas riigi poolt Estonian Airile antud täiendav aktsiakapitalisüst ja antud laen on kooskõlas riigiabi reeglitega või mitte. Ansip leidis samas, et Estonian Airi praegune seis on märksa stabiilsem, kui see oli kolm aastat tagasi.

Ansip nentis, et ka tema peaministrina ei prognoosi Estonian Airile kasumit selleks aastaks. "Samas tuleb tunnistada, et EL-is on küllalt mitmeid lennundusettevõtteid, mis ei tegutse EL-i südamikus ja on kahjumis. See lennundusettevõtte kahjum on isegi objektiivsete põhjustega seletatav," ütles Ansip.

Ansip ei jätnud ka Tero Taskilat kritiseerimata. "Tänaste teadmiste juures võib ju nii nimetada, et tegemist oli avantüüriga, aga toonaste teadmiste juures see nii väga selge ei olnud," selgitas Ansip.

"Ettevõte oli kahjumis, oli vaja mingeid uusi lahendusi, et ettevõte muutuks kasumlikuks. Paraku tuleb tunnistada, et enam kui miljard krooni sai investeeritud, kuid ettevõte kasumisse pole jõudnud," lisas peaminister.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena