Teadmatus valitseb teede valdkonnas, kus on lõppemas 2020. aastaks Euroopa abirahad. Säästva Eesti instituudi vanemekspert Mari Jüssi ütles, et vaid aktsiisist ei suuda Eesti teid üleval pidada. "Nagu praegu rahandusministeeriumi käitumisest on ka näha, siis vaikselt hakatakse autoga seotud soodustusi ehk mitte veel makse, vaid soodustusi, järjest kärpima," märkis ta.

Jüssi sõnul sõltub kättesaadav transport tulevikus kohalikest omavalitsustest, mis peaks linnaplaneerimist taibukamalt korraldama. Nii, et lapsevanemad ei peaks arutult sõitma töökoha, lasteaia ja kooli vahet. Paraku pole Jüssi sõnul Eestil pääsu nutikast automaksust. "Et ma maksan siis, kui ma sõidan ummikus või väga ülekoormatud piirkonnas ja väga palju kütust kulutava autoga, mitte see, et maksustame kõik autod maksuga," selgitas Jüssi.