Leisi sõnul on Eesti toiduärile kahjulikemateks turumoonutusteks olukorrad, kus mõni suur välismaine kontsern tuleb siia äri ajama ja meie ettevõtteid nõrgestama. "Teiseks ohuks on see, kui meie oma riik hakkab turgu moonutama. Kui ühistud vastupidiselt eraettevõtetele hakkavad saama riigilt suurt tuge ja müüvad oma kaupa private labelina või hulgikaubana."

Leisi sõnul peaksid kõik ekspordi puhul keskenduma kõrgema lisandväärtusega kaubale.

„Eksport on meie edu võti ja see on kasvanud 10%, aga mis on selle edu taga? Ekspordi moodustab eelkõige private label  ehk jaekettide omamärgitooted, teiseks brändimata hulgikaup, kolmandaks bränditud tooted ja viimaks koostöös teadlastega välja töötatud unikaalsed tooted," rääkis Leis.

„Tegeliku väärtuse annavad aga meile just lisandväärtusega tooted, mille eest saab küsida kõrgemat hinda. Seega toidutöösturid peaksid edaspidi sellele segmendile keskenduma."