"On täiesti selge, et kui kindlustusandjate poolt makstavad vahendustasu mõjutaksid kindlustuse hindu, siis tooks see vastupidiselt kaasa hinnatõusu, mitte aga alanemise," märkis liidu juhatuse esimees Igor Fedotov oma pressiteates.

"Kuigi maaklerite vahendustasud ei ole kuidagi seotud kindlustushindade alanemisega, on kindlustusmaaklerid kindlustusvõtjate esindajatena rõõmsad, et kindlustuse hinnad langevad. Kui kindlustusselts ei suuda hinnalanguse tulemusel konkurentsis püsida ja sattub kahjumisse, ei tule ta lihtsalt toime olemasoleva turusituatsiooni ja efektiivse majandamisega. Kindlustusmaaklerid arvavad, et kindlustusvõtjad ei pea sellepärast maksma kõrgemat kindlustuse hinda, et kindlustusseltsid pankrotti ei läheks," lisas Fedotov.

Finantsinspektsiooni juhatuse liige Andres Kurgpõld ütles eile ERR-i raadiouudistes, et langevad autokindlustuse hinnad on viinud olukorrani, kus liikluskindlus kui toode on juba mitmeid perioode kahjumis.

"Konkurentsisituatsioon on viinud sellise olukorrani, kus kindlustustehnilised näitajad - kahju- ja kulusuhted - on täna viimase kümne aasta kõrgemad ja seltside kasumlikkus on täna märkimisväärselt langenud," rääkis Kurgpõld.

Kindlustusandjad peavad aga ebanormaalseks olukorda, kus maaklerid võtavad vahendustegevuse eest raha mitte klientidelt, vaid kindlustusandjatelt.

Eesti Kindlustusseltside Liidu juht Mart Jesse ütles, et hinnalanguse taga on loomulikult turukonkurents, kuid see on praegu moonutatud vahendusmaaklerite tegevuse tõttu. "Maakler, kellel on märkimisväärne turuosa, pressib kindlustusandjatelt vahendustasusid üles," rääkis ta.

Maaklerite liit tõdeb kahetsusega, et EKSLi fookus maaklerite vahendustasude mainimisel on suunatud  valele eesmärgile.

"Selle asemel, et keskenduda kindlustusmaaklerite ja kindlustusandjate ühise eesmärgi - kindlustusvõtjate huvidele vastavate kindlustuslepingute pakkumisele, keskendub EKSL probleemiks olevale madalale kindlustuse hinnale ja maaklerite vahendustasudele, mis on ilmselgelt süüdlase otsimine sealt, kus seda ei ole. Kindlustusselts, kes hinnakonkurentsis toime ei tule, peaks vaatama üle oma tegevuskulud ja otsustama kindlustusteenuse pakkumise jätkamise või sellest loobumise. Pankrot on juba väga äärmuslik abinõu, millest kaotavad eelkõige kindlustusvõtjad," ütles Fedotov.

EKML leiab, et ainult ühe kindlustusliigi, so liikluskindlustuse kahjususe tähtsuse võimendamine võrreldes sellega, et kindlustusseltsid on ajalooliselt saanud Eesti kindlustusturul märkimisväärset kasumit ning pakuvad ka täna kasumlikult lisaks väga paljusid kindlustusliike, on väga eksitav.

"EKML taunib EKSLi väga üldsõnalist lähemist, et liikluskindlustuse kahjumlikku tulemust mõjutavad „pahad kindlustusmaaklerid“, jättes seejuures märkimata, kui suur on kindlustusseltsi enda müügikulu, võrreldes seltsi poolt maakleri kaudu kindlustuslepingute sõlmimise kuluga. Sageli on seltsi enda müügikulu maaklerikulust oluliselt suurem ja seepärast sõlmivadki mitmed kindlustuseltsid tegelikult kindlustuslepinguid maaklerite vahendusel, et see on neile tegelikult kasulik," selgitas ta.

Fedotov märkis, et EKML ühendab Eesti juhtivaid kindlustusmaaklereid, kes pakuvad kindlustusvõtjatele nende kindlustushuvile vastavaid kindlustuslepinguid sõltumatu analüüsi alusel. Kindlustusmaakleritel on oluline roll kindlustusvõtjate kindlustusalase teadlikkuse suurendamisel, kindlustusvõtjatele võimaluse loomisel mitme kindlustusandja pakkumiste võrdlemisel ja kindlustusvõtjate huvidest lähtuvate soovituste saamisel.

EKML kutsub EKSLi üles tegema kindlustusvõtjate huvide kaitsmiseks ja kindlustusteenuse paremaks muutmiseks hoopis rohkem omavahelist koostööd ning lõpetama kindlustuseltside probleemide, sh kahjumlikkuse põhjuste otsimise kindlustusmaaklerites, kes vastavalt seadusele on määratud kaitsma kindlustusvõtjate huve.