„Hiina ettevõtete soovi meile investeerida saab ainult toetada. Küll on mul reservatsioonid KIE16 (Hiina Kesk- ja Ida-Euroopas tegutsemiseks loodud majanduspoliitika programm-toim.) formaadi puhul ja ma ei poolda seda. Eesti pole mingi arenguriik, kel on tarvis Hiinalt soodustingimustel riiklikke investeeringuid või arengutoetust saada,” oli Hanso konkreetne.

„Mulle ei istu ka see, et Hiina näib olevat teinud mentaalse kalkulatsiooni, kus Eesti ja mitu teist uuemat EL-i liikmesriiki on kuidagi teises kategoorias kui EL-i vanad liikmed,” märkis ta.

KIE16-s on ka mitu riiki, kes ei kuulu üldse Euroopa Liitu. „Lääne-Euroopa jaoks Hiinal sellist suhtlusformaati ei ole. Milleks sellised erandid? EL-iga tuleb suhelda kui tervikuga. Kui vaatame Eesti suhteid Hiina RV-ga – milline ühine nimetaja on selles küsimuses meil ja näiteks Albaanial või Balkani riikidel? Neil võib tõesti Hiina riiklikku abi vaja minna, kuid meil mitte,” on eksperdi seisukoht.