„Loomulikult me oleme seda meelt, et kui firma kaudu ostetud autot ikka ettevõtluses ei kasutata, ei peaks tõesti käibemaksu maha arvata saama. Aga praegu aetakse seda asja täiesti valest otsast. Samal ajal üritatakse leida argumente, millega jätta suurele hulgale valijaskonnast mulje, et võideldakse ülla eesmärgi nimel,” selgitas kaubandus-tööstuskoja peadirektor Mait Palts ettevõtjate pahameele põhjusi.

Kui sügisel räägiti ühe põhiargumendina nn elustiilifirmadest, millel pole ei käivet ega töötajaid, aga mille nimel on mõni luksusauto, siis nüüdseks on retoorika muutunud. Põhjus on lihtne: maksuametil on need ettevõtted ju teada ja poleks kuigi keeruline skeemitajaid liistule tõmmata. Üsna ruttu saadi aru, et see jutt eelnõu müügiargumendina eriti hästi ei toimi. Nii jõutigi õiglase maksustamise dogmani, mis arvestatava osa töövõtjaid internetiavarustes firmaomanike vastu mobiliseeris. Firmaautode uut moodi maksustamise tegelik põhjus on tunduvalt proosalisem: lühikese perspektiiviga soov eelarveauku lappida. Ei midagi uut.

Loe veel, kuidas õigustab muudatusi rahandusministeerium ja kuidas maksumaksjate liidu esimees Lasse Lehis eelnõu põhja laseb.