Lääne maavalitsus tellis insenerifirmalt Sweco analüüsi, kas vana raudteetammil saaks rong sõita sõita 160 kilomeetrise tunnikiirusega.

Kui seni on arvatud, et raudtee taastamiseks piisab olemasolevale tammile uute rööbaste ja liiprite panemisest, siis värske analüüs näitab, et kiirrongikõlbulik rööbastee eeldab mitme kurvi õgvendamist. See omakorda tähendab uue teetammi ehitamist ja ka selle teele jäävate hoonete lammutamist ja maade võõrandamist.

Raudtee taastamine tooks suurimaid muutusi kaasa Taeblas — et rongid saaks liikuda kiirusega 160 km/h, peaks ehitama ligi 4,5 kilomeetri pikkuse uue raudteetammi, mis lõikab uue ja vana Taebla aleviku piltlikult öeldes pooleks. Uus tamm tuleks ligi kilomeeter olemasolevast põhja poole.

Raudtee viimine uude kohta annab Taeblas võidu ennekõike sõitjatele.

16. mail kohtusid Läänemaa esindajad majandusminister Urve Paloga, teemaks oli Haapsalu raudtee taastamine.

Arutelul käsitleti seniseid toiminguid raudtee taastamise ettevalmistamiseks, praegu maavalitsuse juhtimisel tehtavaid töid (trassi asukoha analüüs ning joonobjekti teemaplaneering) ning räägiti ka järgmistest sammudest projekti elluviimisel.

Minister oli Haapsalu raudtee taastamise osas positiivse hoiakuga ja väljendas ministeeriumi toetust üldisemalt.

Siiski arvas Palo, et järgmise perioodi EL vahenditest Haapsalu raudtee jaoks raha ei jagu. Järgmiseks perioodiks planeeriti raudteede renoveerimiseks pisut üle 80 miljoni euro ning need summad kulutatakse peaasjalikult Tapa-Tartu ja Tapa-Narva suundade rekonstrueerimise jätkamiseks ja ka nende tööde teostamiseks jääb vahendeid napiks.