Twitterist abi otsinud Omniva on loodud 2013. aastal ja tegutseb arvatavasti USAs, kuigi kodulehel viidet asukohariigile pole. Tegemist on väikeettevõttega, mis on oma tegevusalaks märkinud veebipõhise ajaplaneerimise.

Eile postitas ettevõte oma Twitteri kontole järgmise teate: „Hmm, what to do when a state postal company randomly decides to name themselves the same as you? :) Ideas on a postcard anyone?“

Nimekaimude logod näevad välja sellised.
Kumb on kumb?

Ärileht palus Eesti ettevõttelt kommentaari ja avaldab selle täismahus.

Enne Omniva kaubamärgi kasutuselevõttu tegi Eesti Post põhjaliku uuringu selle nime kasutamisest mujal maailmas. Ka viidatud Omniva-nimeline veebileht ei ole meile tundmatu. Omniva.com ei ole loodud eelmisel aastal, vaid 6. detsembril 1999. aastal. Samuti on vale väide, et Omniva on internetifirma nimi. Omniva.com ei ole ühegi ettevõtte nimi.

Meie koduturg on Baltikum ning meie kaubamärk on kaitstud üle Euroopa. Kaubamärgi kaitsmisel on kaitstav osa sümbioos nimest, värvidest ja logost. Meie kaubamärki selliselt keegi teine kasutada ei saa ega saa meie teha sama kellegi teise kaubamärgiga. Kaubamärgina ei saa ära kaitsa lihtsalt sõnu, vaid nime koos logoga ning sel põhjusel ongi USA-s meie nimega samanimeline veebileht kasutusel, millel omamoodi visuaal juures. Meid nende tegevus ei mõjuta ega mõjuta meie nende tegevust.

Mis puutub .com lõpuga aadressidesse, siis maailmas on olemas veel näiteks sellised veebid, nagu näiteks elion.com, elron.com, energia.com ja omniva.com. Mitte ühelgi pole neist mitte midagi pistmist Eestis või Baltikumis tegutsevate ettevõtetega.

Ja mis puutub omniva.com protesteerimisse, siis meile ei ole nad oma proteste esitanud. Kui me enne lansseerimist nendega ühendust võtta püüdsime, siis nad ei teinud meist väljagi. Meil on ainult hea meel, kui nad nüüdki pärast lansseerimist seda teeksid.