EDETABEL: Kõige mõttetumad ja kõige kasulikumad kliendikaardid
Igal suuremal poel või kaupluseketil on oma kliendikaart, millest enamuse olemasolu avastame alles siis, kui rahakott enam kinni ei lähe ja selle sisu revideerima asume. Kliendikaartide-teemaline artikkel sai hulgaliselt vastukaja ning Kasulik järjestas lugejate hinnangute põhjal kõige vajalikumateks ja kõige tarbetumateks hinnatud kliendikaardid.
Kõige kasulikumad kaardid
Esimesed seitse kaarti on järjestatud mainimise sageduse alusel. Inimesed kipuvad eelistama ID-kaardiga ühitatud kliendikaarte, sest need on mugavad ega võta rahakotis liigselt ruumi.
1. Partnerkaart
2. Prisma konto
3. Rimi kaart
4. Bauhofi kaart
5. Espaki kaart
6. Apotheka
7. Rahva Raamat
Kasulikena toodi välja ka:
Olerex
Apollo
Taisto
Solarise kaart
NS king
Kaubamaja kliendikaart
Kangas ja Nööp
Konsum
Estravel
Sportlandi kaart
Bata kingapood
Kõige mõttetumad kaardid
Järgmiste kliendikaartide puhul tundsid lugejad, et ei saanud neist oodatud kasu. Peamiselt valmistas raskusi kaardi keerukas tööpõhimõte või liiga kõrge hind, millest alates soodustust pakutakse.
1. Säästukaart - "...Alles siis hakkab raha kogunema kui oled üle 200 euro kulutanud ja seal on mingid järjest astmed, minu teada säästab seal alles kolmanda astme juures ja seda kõike ühe kuu jooksul."
Siiski sai Säästukaart mitmelt lugejalt ka positiivset vastukaja:
„Minu meelest on ka Säästukaart väga hea. Pidevalt sooduspakkumised ja ikka kasutatavatele ja headele toodetele. Päris tore vaadata, kui kassas arve läheb 1-6 EUR väiksemaks peale kaardi registreerimist. Samuti iga kuu alguses 10-20 euro võrra ostukorv nö "tasuta" saada on päris hea."
Eesti Tarbijateühistute Keskühistu turundusdirektor Andres Lember ütles, et Säästukaart kehtib kokku ca 350 kaupluses üle Eesti ja kaardiga saab kokku hoida kuni kahe kuu ostusumma aastas. Sellekohast näidisarvutust saab vaadata SIIT.
"Säästukaart Pluss on n-ö kõrgem astme kliendikaart, millega klient saab ka ostude eest tasuda, st tegu on maksekaardi funktsiooniga, sellega on võimalik 10% rohkem boonust teenida ja ka kauplusest sularaha välja võtta, mis on maapiirkondades, kus panku ja pangautomaate järjest suletakse, eriti oluline," kommenteeris Lember.
3. Stockmann - "Stockmanni kaartil see hea, et saab tasuta parkida tunni jagu saab kesklinnas mõne kiire asja aetud,muidugi pead ka midagi ostma, ostadki jäätise."
4. Maxima kaart - "Kaart polnud mul poolt aastatki, kui juba vahetama pidi. Kuna harva käin, siis magasin nö õige vahetamise aja maha ning kogu boonus kadus. Aru ma ei saa sellest mõttetust kaartide vahetamisest."
Mõttetute kaartidena toodi välja veel:
Statoili Extra kaart - "Tankimiseks kasutan firma kütusekaarti Statoilis ja teinekord, kui tahaks Statoilis süüa/juua osta siis pole sellest kaardist küll mitte mingit kasu."
Koduekstra kaart - "Kaart ei korja mingit boonust, vahel mõni vidin on veidi soodsam, aga mõttetu kaasas kanda."
Südameapteegi kaart - "Südameapteegis koguneb boonust, aga mitte retseptiravimitelt."
Marks & Spencer - "Sinna koguda on pea võimatu ja selle kasutamine on jäänud arusaamatuks."
ClubOne - "Tankisin hoolsalt ClubOne kaardiga pea aasta aega, et koguda punkte reisi jaoks, kui siis laevapileteid tegema hakkasin, selgus, et punkte sealt ei kogunenudki, ma olevat liitrilt kütuselt sendi võitnud."
K Rauta - "Kaart tuli osta 25 krooni eest,siis selgus et boonust ei hakka saama enne kui oled hirmsa summa eest ostnud"Firmna kaart - "Kaart on ok, kuid eraisik peab ikka tonne kütust tankima, et mingit
normaalset allahindlust saada ja nende hind on alati kirves."
Premiumi kliendikaart
Debenhams