Liviko eksport kasvas aastaga 5 protsenti
AS Liviko 2013. aasta auditeeritud konsolideeritud netokäive oli 135,2 miljonit eurot, milles sisaldub 66,4 miljonit eurot alkoholi aktsiisimaksu. Grupi auditeeritud konsolideeritud maksude ja amortisatsioonikulu eelne tulu (EBITDA) oli 5,1 miljonit eurot ning puhaskasum 2,7 miljonit eurot.
2012. aastal oli Liviko käive 136,5 miljonit eurot ja puhaskasum 2 miljonit eurot.
„Aktsiisitõusud on põhjustanud kodumaise kange alkoholi tööstuse konkurentsivõime languse. Mitmete Baltimaade alkoholifirmade ja edasimüüjate sisenemine Eesti turule odavviinadega pani kohaliku viinaturu suure surve alla ning vähendas Liviko turosa viinade segmendis. Kui koduturul tegutsemine on pärsitud, on raske olla edukas ekspordis, kuid sellegi poolest on Liviko oma haaret maailmas laiendanud,“ ütles Liviko juhatuse esimees Janek Kalvi.
AS Liviko eksportis 2013. aastal oma tooteid 29 turule, tuntumad kaubamärgid on Vana Tallinn ja Viru Valge. Vana Tallinn Cream´i eksport kasvas aastaga 25 protsenti ja Vana Tallinna likööri eksport 9,5 protsenti.
„Eksportturgudel seisime silmitsi mitmete negatiivsete teguritega - Jaapani jeeni kursi kiire langus, Hiina turu tarnete peatumine ja Venemaa tax free sektoris viinadele riiklikul tasemel miinimumhinna kehtestamine. Sellele vaatamata suutis Liviko eksporti aastaga märkimisväärse viie protsendi võrra kasvatada,” ütles Kalvi.
”Eelmisel aastal arendas Liviko kontsern nii Eesti, Läti kui ka Leedu turul märgatavalt kvaliteetalkoholi kaubamärkidest koosnevat tooteportfelli. Lõime oma veinibrändi Baron Rosen juba tuttava ja kõrgelt hinnatud Nautimuse sommeljeesoovitusega veinide katusbrändi kõrvale. Inspireeritult Vana Tallinna saja miljonenda pudeli tootmisest Livikos tõime aasta lõpus turule eksklusiivse Vana Tallinn Signature. Oluliseks muutuseks peame kodumaise teravilja kasutuselevõttu Viru Valge tootmises,” rääkis Kalvi.
2013. aastal kasvatas Liviko Eesti turul importtoodete müüki, importalkoholi müügitulu kasvas mullu 15 protsenti. Jõudsalt kasvas ka horeca (hotellid, restoranid, kohvikud) sektori klientide hulk.
AS Liviko Läti tütarettevõte SIA Liviko müük oli varasema aasta tasemel, kuid ettevõte lõpetas 2013. aasta 8,3 protsendise kasumi kasvuga. Leedu tütarettevõte UAB Liviko kasvatas 2012. aastaga võrreldes müügitulu 19 protsenti, kuid hoolimata mitmetest ettevõttes läbiviidud struktuurilistest muudatustest ja juhtimiskorralduse kohandamisest, lõpetas majandusaasta siiski kahjumiga.
AS Liviko grupi 2013. aasta majandustulemustesse on konsolideeritud Eesti emaettevõtte AS Liviko, Läti tütarettevõtte SIA Liviko ja Leedu tütarettevõtte Liviko UAB.
Eesti, Läti ja Leedu riigieelarvesse maksid AS Liviko grupi ettevõtted kokku 66,4 miljonit eurot alkoholi aktsiisi, millest Eesti riigieelarvesse läks 50,4 miljonit eurot, Läti riigieelarvesse 12,6 miljonit eurot ja Leedu riigieelarvesse 3,4 miljonit eurot.
AS Liviko ekspordib 29 turule: Kanada, USA, Venemaa, Ukraina, Valgevene, Šveitsi, Austria, Saksamaa, Suurbritannia, Prantsusmaa, Läti, Leedu, Soome, Rootsi, Norra, Hollandi, Taani, Austraalia, Tšiili, Tai, Jaapan, Hiina, India, Gruusia ja Türgi. 2013. aastal sisenes Liviko neljale uuele eksportturule, milleks olid Aserbaidžaan, Usbekistan, Iisrael ja Portugal.