Teate andmete järgi otsitakse kuni seitsme aasta vanuseid laevu, mis oleksid sobilikud sõitmaks Rohuküla-Heltermaa ja Virtsu-Kuivastu liinidel ning mahutaksid minimaalselt 150 sõiduautot ja 600 inimest.

Nelja jääklassi teraskorpusega reisiparvlaeva Tallinna Sadamale pakkumiseks on aega täpselt kuu, sest pakkumuste esitamise tähtaeg on 28.juuli 2014 kell 10.00.

Hanke võitjal tuleb laevad sadamale üle anda 1. augustiks 2016 ning peamiseks hanke hindamiskriteeriumiks on soodsaim hind.

Samas ei ole veel majandus- ja kommunikatsiooniministeerium (MKM) jõudnud enda praamioperaatori leidmise hanget välja kuulutada, kuigi seda on majandusminister Urve Palo lubanud teha veel juunikuu jooksul. Minister määras ühtlasi sadamat kohustuslikus korras operaatorihankest osa võtma, et tekitada praegusele operaatorile Vjatšeslav Leedole ja tema firmale Väinamere Liinid mingitki konkurentsi.

Seega näitab riigi äriühing Tallinna Sadam AS praamide leidmise hankega üles erakordset aktiivsust, sest kuulutas oma hanke välja veel enne seda kui ministeerium on ametlikult teada andnud, milliseid praame ta operaatorilt saada soovib.

Tallinna Sadama nõukogu liige Hillar Teder on aga praamihanke kohta Ärilehele öelnud, et see on justkui hüppamine basseini, teadmata, kas seal vesi ka sees on ehk et sadam osaleb MKM-i hankel, kuigi praeguseni on ministeeriumi koostatava hanke tingimused teadmata ja ei ole ole ka selge, kas tegemist oleks äriliselt tasuva ettevõtmisega.