Juhan Parts: valitsuse kannapöördel on väga tugev korruptsioonivarjund
Valitsuskoalitsioon süüdistab eksmajandusministrit Juhan Partsi parvlaevasegaduse tekitamises. Parts selgitab muu hulgas, miks Olav Miiliga 2012. aastal läbirääkimised parvlaevade ostmiseks katkesid.
Säästmisest
Praegune majandusminister Urve Palo ja küllap ka teised koalitsiooni liikmed üritavad näidata, et laevahanke puhul on tegemist õudselt keerulise asjaga. Tegelikult on asi ülimalt lihtne. Riik peab vaatama, kuidas ta saab kõige mõistlikuma hinnaga korraldada järgmised 10–20 aastat parvlaevaühendust. Väga selge MKM-i plaan näitas, et kui riik hangib (ehitab/ostab) laevad oma äriühingu kaudu, tähendab see märkimisväärset kokkuhoidu kapitalikuludes (odavam raha, tasuvusaeg vastavuses laeva elueaga ning mõõdukas kasumlikkus). Arvud on loomulikult hinnangud, aga see pole mingi poliitiline hinnang, vaid need on audiitorite erapooletud arvutused. Jah, aastas kuni kaheksa miljonit eurot kokkuhoidu on lausa ehmatav, aga nende ümberlükkamiseks oleks vaja alternatiivseid arvutusi, mitte klišeesid.