"Nende jaoks tuli see kindlasti ootamatult, sest üldjuhul ei ole tsiviillennukitel õhutõrjerelvadest välja lastud rakettide tuvastamisseadmeid. Sellest on kõneldud, et ka reisilennukitel võiksid sellised andurid olla ja võib-olla mõnes kuumemas maailma paigas lendavatel reisilennukitel need ka on, aga meie kandi lennukitel ei ole neid kindlasti. Samas on sõjalennukitel need seadmed alati olemas," lisab Porro.

Kuigi allalastud lennuki mustade kastide saatus on senini teadmata, võib arvata, et pärast raketitabamuse saamist kadus lennukist vool, puruks rebenenud lennukikere rebenes õhuvooludes edasi, pagas, reisijad ja meeskonna liikmed hakkasid purunenud lennukist õhus välja pudenema.

Võimalik, et kütuseaurude tõttu tekkis lennukis veel õhus püsides uusi plahvatusi, vigastatud lennuk kaotas kiiresti kõrgust kuni prantsatas mõni minut pärast raketitabamuse saamist Ida-Ukrainas vastu maad.

Seejärel plahvatas tankides olnud ja suuremalt jaolt kasutamata jäänud kütus, mitusada miljonit dollarit maksnud lennukist ja ligi 300 reisijast jäid järele üksikud detailid.