Kas Eesti Postil Omnivaga ennatlik samm? Soome Itella muudab nime tagasi Postiks
Kui Eesti Post otsustas sellel suvel võtta kasutusele rahvusvahelise nime Omniva, siis tunduvalt varem sama sammu astunud, juba 2007. aastal oma nime Postist Itellaks muutnud põhjanaabrite postiettevõte teeb vastupidise sammu ning võtab uuest aastast kasutusele nime Posti Group.
Ettevõte usub, et muutus sobib kodumaistele klientidele paremini, nimelt peaks see andma selgema signaali, et tegemist on Soome posti-, logistika ning e-teenuste ettevõttega. Nimemuutmise otsuse kiitis heaks Itella aktsionäride erakorraline koosolek.
„Posti on traditsiooniline ja austatud Soome kaubamärk, mis on soomlasi väärikalt 375 aastat teeninud. Oleme oma juurte üle uhked,“ kinnitas Itella president ja juhatuse esimees Heikki Malinen. „Ehitame uue Posti üles kui moodsa, kliendile suunatud ja kõrgekvaliteedilise teenusepakkuja,“ lisas ta.
Nimemuutusega lõpetab Itella Soomes kahe kaubamärgi kasutamise. Praegu tegutsetakse koduturul eratarbijate jaoks Posti nime all ja äriklientide teenindus toimub Itella kaubamärgi all. Uuest aastast saab Postist ainuke bränd nii era- kui äriklientide jaoks.
„Soomlastel on Postiga väga tugev emotsionaalne ja usaldav suhe. Sihtgrupiuuringutest selgus, et ettevõte peab oma brändi selgemaks muutma ning Posti oli esimene eelistus- üle 80 protsendi tarbijatest ja ettevõtjatest leidis, et Posti on ettevõtte jaoks kõige sobivam nimi,“ tõdes Malinen, lisades, et nimemuutus kergendab ka Posti ning ettevõtte teiste üksuste tööd.
Ka Eesti Posti kaubamärk on Eestis alles ning tähistab koduturul traditsioonilisi postiteenuseid, mida pakuvad postkontorid ja kirjakandjaid. Kõik muud teenused on koondatud Omniva alla. See tähendab, et sarnaselt põhjanaabrite postiettevõttele kasutatakse Eesti turul kahte kaubamärki.
2007. aastal muudeti Soome postiettevõtte nimi Postist Itellaks rahvusvahelistumise eesmärgil ehk samal põhjusel, miks Eesti Postki Omniva kasuks otsustas. Ettevõte oli laienenud kaheksasse riiki ning suure osa tegevusest moodustasid teised, mitte tavapärased postiteenused. Ettevõte toonitab, et Posti nime ei ole siiski kunagi hüljatud ning Soomes on selle alt tarbijaid teenindatud kogu aeg.
Malinen tunnistas, et kahe kaubamärgi kasutamise mudel ei hakanud kunagi loodetud kujul tööle, kuid tekitas lisakulusid ning varjutas ettevõtte püüet oma teenusteimagot parandada.