Septembri lõpus saab otsa minu kliendisuhe EMT-ga, mis on kestnud ligi 20 aastat. Pikalt ootasin, et äkki hakkab teenuse kvaliteet konkurentsi mõjul tõusma, aga asjata. Viimase aasta jooksul kogunes üksnes halbu üllatusi, mis üha tugevamalt letaalse otsuseni tõukasid.

See, et EMT-l Tallinna kesklinnas Rävala, Maakri ja Liivalaia tänava kandis andmeside väga vilets on, on laialt teada. On ka meedias juttu olnud, aga midagi pole muutunud. Näiteks esmaspäeval tervitasid mind Stocka ees taas tähed G, P, R ja S.

Kuskil aasta alguses lõpetas EMT mulle e-kirjaga arvete saatmise. Mis ei takistanud neil saata teadet võlgnevuse kohta (kuna arvet ei tulnud, siis polnud ma ka seda maksnud). Lahke teenindaja, kelle jutule pääsemiseks ma ca 20 minutit ootel olema pidin, ei teadnud asjast midagi, kuid soovitas kasutada iseteenindust.

Ja see oli väärt soovitus, sest sellist kasutajale suunatud teenust teist Eesti internetis ei ole. Ma ei oska kirjeldada, tsiteerin vaid ühte sõpra, kes ütles, et tema klikib õiget linki lihtsalt nürilt niikaua, kuni see avaneb. Aga kui link kord on ja siis jälle pole? Proovisin kolme erineva brauseriga, aga vahet polnud.

Nii ma siis eile [nimi kustutatud] lepingu sõlmisin. (Kas ütlesin, et lisaks muule oli EMT ka kallis?)

Viimane üllatus tuli täna. EMT helistas mulle! Keegi õnnetu teenindaja oli saanud ülesande lepingu lõpetajaid ümber veenda. Lugesin ette kõik oma etteheited ja palusin need kirja panna, et ettevõtte juhid saaksid väikese sissevaate kliendi argipäeva.

Kuna ma ei ilmutanud soovi EMT juurde jääda, siis põrutas teenindaja viimase ning hääle järgi otsustades kõike muutva argumendi: mis te oma telefoniga teete? Ei saa aru. No te ei saa seda ju [võrgus] kasutada, see on EMT võrku lukustatud! Ei või olla, see on üsna vana telefon. Te ostsite selle 17. detsembril 2012, seega kuni sama kuupäevani sel aastal on lukk peal. Kas lukku maha ei saa? Ei saa enne seda kuupäeva! Ja siis maksab selle mahavõtmine 30 eurot.

Tänasin EMT-d õnnetu teenindaja isikus särava panuse eest ja lubasin oma telefoni ära visata.

---

Hea lugeja, kuidas teie olete rahul EMTi ja teiste operaatorite teenusega üle Eesti? Palun kirjutage meile sellest aadressil rahvahaal@delfi.ee.