Ärileht avaldas nädalavahetusel Tallinna Sadama ja MKMi sisedokumendid, millest selgus, et möödunud aasta 8. novembril Tallinna Sadama tütarfirmale antud korralduse soetada riigihankega neli parvlaeva on Parts ise tühistanud.

"See korraldus ja selle tühistamine ei puutu suuresti asjasse. See korraldus oli antud Tallinna Sadama tütarettevõttele TS Shipping ja tegelikult vajadus selle korralduse järele puudus," kommenteeris Parts esmaspäeval Ärielehele. "Kui lugeda tühistamise otsust, siis seal on ju öeldud, et vajadus sellise korralduse järele langes ära."

Partsi kinnitusel oli Tallinna Sadam korralduse tühistamisest hoolimata kaasatud praamihanke protsessi eelmise aasta kevadest ning selle aja jooksul on toimunud nii juhatuse kui ka nõukogu tasandil mitmeid töökoosolekuid. "Tallinna Sadam kuulutas selle aasta veebruaris välja ka vastava hanke," lisas Parts.

Parts kinnitas vestluse käigus korduvalt, et koostöö sadama ja ministeeriumi vahel oli tihe ning tühistatud korraldus oli ebavajalik ja kontekstist välja võetud dokument. "See, et ma venitasin, see jutt on absoluutselt jama. See on asjaga mitte kursis olevate inimeste lollitamine," nentis Parts.

Parts siiski möönab, et Tallinna Sadama nõukogu tasemel paar kuud venitamist oli, "aga kuna veebruaris tehti lõplik otsus ära, siis see oli okei ja paar kuud siia-sinna ei oma tegelikult mingit tähtsust."

"Nüüd, kus uus plaan on läbi kukkunud, on mulle jäänud mulje, et aega on nii palju. Tallinna Sadama juhatus ütleb, et jõuab laevad valmis teha ja puha. Soovin neile edu," lisas Parts irooniliselt.

Partsi ütles, et kuigi ta ei ole praegusel hetkel enam selles protsessis üldse osaline, soovitab ta uuel valitsusel eelmise valitsuse plaaniga edasi minna. "Ma olen täiesti veendunud, et täna oleks riigil juba kolm laeva olemas ja neljandat ehitataks," leidis Parts.

"[Palo] oleks pidanud jätkama varasema plaaniga. See plaan oli loogiline. See plaan oli nii loogiline, et midagi loogilisemat annab välja mõelda," ei näe Parts kokkuvõttes muud varianti kui vana plaani juurde tagasi minna.

Majandusministeeriumi mandri ja saarte vahelise laevaliikluse korraldamise hankele laekus eelmise nädala tähtajaks vaid üks pakkumine AS Saarema Laevakompanii (SLK) tütarettevõttelt Väinamere Liinid, mis ministeeriumi hinnangul aga ei vastanud pakkumine hanke tingimustele.

SLK tegevjuhi Tõnis Rihvki sõnul tehti neile kohe ka ettepanek jätkata läbirääkimisi. Majandus- ja taristuminister Urve Palo kinnitas, et ta ei luba parvlaevahanke läbirääkimistel ülearu venida ning koostööd loodab ta SLK-lt või Tallina Sadamalt.

Nii ministeerium, SLK kui ka Tallinna Sadam on kinnitanud, et 2016. aasta sügisel praamiliikluse katkemist kartma ei pea.