Saaremaa Laevakompanii juhatuse esimehe Tõnis Rihvki sõnul otsustati hanke mittekvalifitseerimise tulemus vaidlustada pärast põhjalikku dokumentide analüüsimist, sest leiti, et põhilised mittekvalifitseerimise põhjused olid juriidilist ja administratiivset laadi, mitte seotud MKMi poolt seatud hanketingimuste sisulise mittetäitmisega.

SLK on teinud aastaid tööd selle nimel, et parvlaevateenuse kvaliteet paraneks ja me ei pea õigeks seada ohtu parvlaevateenuse jätkumist või võimalikku kvaliteedilangust, mis võiks olla tingitud bürokraatlikest takistustest,“ sõnas Rihvk.

Ta lisas, et SLK usub omapoolse pakkumise realistlikkusse ja vastavusse varem esitatud nõudmistega, kuid see kuulutati mittekõlblikuks suuresti bürokraatlike, mitte sisuliste argumentide tõttu.

„Oleme 20 aastat pingutanud selleks, et parandada mandri ja saartevahelist parvlaevateenust ja kindlasti oleme huvitatud ka edaspidi selle arengusse panustama. Saarlased ja saartele sõita soovivad külalised ei peaks pärast 2016. aastat kahtlema praamiliikluse jätkusuutlikkuses, turvalisuses ja kvaliteedis. Kui riigil on reaalselt olemas pakkuja, kelle parvlaevad ja opereerimiskogemus vastavad nii tarbijate kui ka riigi nõudmistele, ei tohiks bürokraatlike takistuste tõttu eraettevõtteid süsteemist välja tõrjuda,“ selgitas Rihvk.

Vaatamata eelmise hanketulemuse vaidlustamisele esitab SLK täna ka uue pakkumise, mis on kindlasti konkurentsivõimeline.

„Me oleme korduvalt juhtinud nii vastavate ametkondade kui ka avalikkuse tähelepanu riskidele ja võimalikele ohtudele, mis kaasnevad parvlaevade hankimisel kiirustades ja iga hinnaga. Arvame jätkuvalt, et riik ei peaks võtma liialt suuri kohustusi ja riske vaid hetkeliste populaarsete otsuste nimel, kuigi turul on olemas konkurentsivõimeline ja kvaliteetne teenusepakkuja,“ ütles Rihvk.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena