Tänaseks oma põhiturgu Ameerika Ühendriike 3000 tiibklaveriga varustanud Indrek Laul meenutas, et kui Estonia Klaverivabrik läks 1990ndatel sinna messile, siis anti Estoniale kõige madalam kvaliteedihinnang. „Sai selgeks, et tuleb teha väga palju muudatusi, et ellu jääda,“ märkis Estonia Klaverivabriku omanik Indrek Laul.

„Muutmisele läks tootevalik - tuli arendada uusi klaverimudeleid ja põhjalikult muuta olemasolevaid. Seejärel pidime välja arendama diilerite ehk poodide võrgustiku. Poodides müüakse palju klavereid, mis ei kuulu poele vaid finantseerimisettevõttele, kellega koostööks on vajalik oma distributsioonifirma Ühendriikides,“ ütles Laul. Tänaseks on tehtud muudatusi märgatud ja saadud kõrged kvaliteedihinnangud.

Mööblit ja puitkiudplaate tootva ja turustava Skano Groupi juhatuse esimees Martin Kalle ütles, et Eesti tootja põhiprobleemiks on olematu koduturg ehk efektiivse tootmismahu saavutamiseks tuleb suurem osa toodangust müüa välisturgudel.

„Mudel, mis töötab ühel turul, ei ole teisel turul edukas. Seetõttu tuleb endale selgeks teha, kuidas eksporditurul müük toimub, kes ja kus on sinu klient. Samuti on vaja komplekteerida turgudele vastav müügitiim, investeerida tootesertifikaatidesse ja litsentsidesse, püüelda väärtusahelas kõrgemale - oma brändi ning hulgi- ning jaemüügini,“ lisas Kalle.

Tippklassi kõlareid tootva Esteloni juht Alissa Vassilkova ütles, et ettevõttel on edasimüüjad 28 riigis ning sortimendis on kuus erinevat mudelit hinnaklassis 17 000 – 170 000 eurot.

„Estelon töötab edasimüüjate kaudu ning kõige olulisem turg on Hiinas ja Taiwanis, kus hinnatakse väga Euroopa toodangut. Väga huvitav lugu juhtus nimega Estelon, mida mõtlesime välja kolm kuud ning millel ei tundunud peamistes keeltes olevat tähendust. Siis aga selgus, et sarnase kõlaga on hiina keeles armastus laul või luule,“ sõnas Vassilkova.

Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus korraldas juba kuuendat korda ettevõtjate päeva „EASi Liftiga tulevikku“. Disainile ja infotehnoloogiale keskenduval päeval esines 15 silmapaistvat kasvuettevõtjat ja eksperti.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena