Viking Line: laevapileti hinnatõusu suuruse otsustab turg
Järgmisel aastal Euroopa Liidus kehtima hakkava väävlidirektiivi järgi tuleb laevakütuse väävlisisaldust vähendada 1%-lt 0,1%-le. Viking Line Abp tegevjuhi Jan Hansese hinnangul oleks 0,5%-line tase olnud piisav ja sellest tingitud negatiivne mõju nii laevandus- kui ka teistele tööstusharudele väiksem. Laevapileti hinnatõusu paneb tema sõnul paika turg.
Kas väävlidirektiiv sellisel kujul õigustab ennast?
Oleme omaalgatuslikult 1993. aastast kasutanud 0,5%-lise väävlisisaldusega kütust. Väävlisisalduse vähendamine 0,5%-ni ei suurenda kulutusi oluliselt, aga kui vähendada 0,5%-lt 0,1%-le, siis tuleb raske kütteõli vahetada kerge kütteõli MGO (marine gas oil – toim) vastu ja see on kulukas. Minu arvates väävlisisalduse langetamine 0,5%-ni oleks olnud piisav. Kogu maailmas minnakse 0,5%-lisele tasemele üle aastatel 2020–2025. See tase on väga hea ja negatiivne mõju nii laevandus- kui ka teistele tööstusharudele väiksem. Üritasime 2008. aastal direktiivi vastu protestida, kuid nüüd on see vastu võetud ja midagi pole parata.